1. dag uden korn

12 Apr

Nå, jeg er gået med på Janes udfording – 7 dage uden korn. Det er da overskueligt. Så er det ikke for altid, siger jeg til mig selv.
Det sværeste er indtil videre at give mig selv “lov” til at spise fedt. Jeg er bange for at blive mega tyk, men jeg siger til mig selv, det kun er for 7 dage, og så meget kan man vel ikke nå at tage på på en enkelt uge?:-)
Nå, til dagens kost.

Morgenmaden bestod af fromage frais med kanel, lidt sukrin, 1/2 pære, 1/3 æble, lidt vandmelon. et par mandler og nødder plus lidt hørfrø:

20120412-220035.jpg

Bankede proteinindholdet op med et æg. Se hvor fint:

20120412-220315.jpg

Og sluttede af med et olieshot. Badr!

Frokosten bestod af spejlæg stegt i lidt kokosolie, lidt kalkunbacon og rødkålssalat med æble, granatæble og mynte. Nårh ja, og så pistacienødder.

20120412-220534.jpg

Aftensmaden var wok fra fryseren med quorn og grønt, rødkålssalat i rigelige mængder og sommermaden over dem alle: Grønne asparges svøbt i (kalkun)bacon og med en god klar smør til. Mums.

20120412-220747.jpg

Af snacks har jeg spist lidt flere pistacienødder, en smule 70% choko med mint, en pære, et par mandler, 1 skive gouda, en portion skyr med kanel og æble og en lækker aftensnack med åblomstis, revet chokolade og mynte. Mmm og te!

20120412-221011.jpg

20120412-221033.jpg

Mest stolt er jeg faktisk over, at jeg kun har drukket 1/2 liter pepsi max mod det sædvanlige (for pinligt at offentliggøre…).
Nårh ja, og så løb jeg da lige 6 kilometer i eftermiddags. I min nye løbejakke. Pictures to come:-)

2 kommentarer to “1. dag uden korn”

  1. frk. sveske april 13, 2012 hos 6:32 am #

    Hej Trine,
    Sådan! Sejt gået og sikke lækker mad, du har fået. Jeg har også et mål om at smide nogle kilo (igen) og vil da helt sikkert lure med herinde fremover.
    Skønt, at vi er flere som er med på udfordringen. Heldigvis er mit hoved noget lettere i dag. Vi fortsætter!
    – frk. sveske

    • atvaere april 13, 2012 hos 12:27 pm #

      Tak for din kommentar:-)
      Det gør det lidt nemmere at være flere om det. For mig ventede hovedpinen til i dag, og jeg er ikke engang uden sukker, gru!
      Håber din anden dag er gået godt!:-)
      /Trine

Skriv et svar

