2. dag uden korn

13 Apr

Så er anden dag af udfordringen næsten færdig.
Jeg har spist meget i dag! Men ja – det er det der med én ting ad gangen, ikk’?:-)

Til morgenmad fik jeg det her:

20120413-204653.jpg

Fromage frais med sukrin, kanel,
1/2 æble, granatæblekerner, 1 tsk. hørfrø, fem mandler, to nødder, et æg, to små skiver gouda og et olieshot.

Mellem morgenmad og frokost snackede jeg en STOR håndfuld pistacienødder.

Frokosten blev ikke foreviget, den blev fortæret… Ej, jeg magtede ikke lige at tage madbilleder i skolen:-) Men jeg fik en dåse tun (minus det misseren tiggede sig til, da det blev rørt op med skyr og mayo hjemme i køkkenet), 1 æg og rødkålssalat fra i går.

I eftermiddags gik det lidt galt. Først spiste jeg det her:

20120413-205157.jpg

Skyr med sukrin, æble og kanel. Nam.

MEN, så kværnede jeg lige pludselig to skiver ost, en rawbite (der ikke engang smagte godt) og noget bland selv slik.
Men i det mindste ikke korn:-D

Tænker at når kornudfordringen er ovre, bliver det sukkerets tur.

Til meget sen aftensmad fik jeg et nemt kyllingefad. 400 g Hanegal hønsefars brunet i lidt kokosolie, tilsat 1/2 squash, 3 gulerødder, 2 dåser flåede tomater, lidt sød chilisauce, salt og peber. Koge,
røre, komme i fad, komme gouda på, bage en halv times tid. Vupti:

20120413-205718.jpg

20120413-205725.jpg

Det smagte dejligt! Dog var der lidt meget kød i efter min smag, det bliver lidt overvældende for sådan en som mig. Men der er til 5 gange mere i portionen (min kræsenpind af en kæreste spiser ikke hakket kylling), så jeg har et par gange til at vænne mig til kødniveauet:-)

Jeg har ikke dyrket motion i dag. Mine skinneben drillede mig ovenpå asfaltløbet i går, og min pacemaker (har en pacemaker i ballen til min dumme mave) var også øm. Så nøjedes med den vanlige 10 kilometers cykeltur.
I morgen skal jeg til CorePulse. Aner
ikke hvad det er, men det finder jeg vel ud af, haha.

Igen i dag har jeg “kun” drukket 1/2 liter pepsi max. Stolt.

Nu vil jeg putte mig på sofaen med denne bølle (der tydeligvis gerne ville have poterne i kyllingefadet) og en bog og vente på, at min søde kæreste kommer hjem fra arbejdsmiddag.

20120413-210937.jpg

6 kommentarer to “2. dag uden korn”

  1. Kingsmoor april 29, 2012 hos 6:19 pm #

    Var det godt?

    • detsundeliv april 29, 2012 hos 7:02 pm #

      Jeps
      Det var super lækkert det hele:-)

  2. Sheila Nielsen maj 18, 2012 hos 6:09 am #

    Lækre, lækre billeder og opskrifter du lægger ud.. Jeg er ret ny på LCHF, så det er bare skønt at finde inspiration -især på dansk!

    Thanks for sharing, som man siger, og ser frem til at følge din blog fremover🙂

    ~Sheila~

    • detsundeliv maj 19, 2012 hos 7:39 am #

      Hej Sheila

      Velkommen til! Og tusind tak for de rare ord:-)

      Jeg er jo ikke 100 % LCHF, men mange er opskrifterne passer jo fint ind i LCHF-kost. Hvad er grunden til, du er skiftet? Og er du glad for det?

      Rigtig god lørdag til dig:-)

      Kh Trine

      • Sheila Nielsen maj 19, 2012 hos 11:07 am #

        Jeg faldt tilfældigvis over Jane’s blog, (http://www.madbanditten.dk/ som du kender) og blev nysgerrig på det dér LCHF.
        Læste derefter en masse om det.

        Jeg har i mange år haft frygtelige problemer med oppustet mave, mavesmerter, træg mave osv. Desuden havde jeg taget 7 kilo på efter mit rygestop for 8 mdr. siden – tja, så leder man jo efter diverse “mirakel-kure” på nettet! Nåmn, så ville jeg prøve… Og har fra dag 1. hverken haft problemer med min mave, eller de vilde blodsukker-rutsjeture. Desuden har jeg smidt tre kilo, og ikke sultet på noget tidspunkt. Det er følelsesmæssigt (ikke fysisk da!) noget af en omvæltning, at undvære korn, mel og sukker. Men jeg profiterer SÅ meget af det, så det er egentlig okay.

        Så jeg kan jo næsten ikke få armene ned, og bliver bare så glad når jeg finder nye blogs/hjemmesider til madinspiration – som her hos dig, selvom det ikke er 100% LCHF!

        Rigtig god weekend til dig og dine🙂

        ~Sheila~

      • detsundeliv maj 22, 2012 hos 1:58 pm #

        Hvor er det skønt at høre, du har oplevet så stor forandring på din krop!

        Og rigtig flot at du har tabt dig! Det er ikke så nemt oven på sådan et rygestop!

        Er glad for at kunne inspirere.
        Når eksamen er overstået om en uges tid, skulle der gerne komme gang i lidt mere eksperimenteren på madfronten:-)

        Rigtig god solskinsdag til dig!

        Kh Trine

Skriv et svar

