Mine inspirationskilder, part I

13 Apr

Jeg har altid elsket at læse om sund kost, om slankekure af den ene og den anden art, om forskning inden for ernæring – sågar om spiseforstyrrelser.
Og med den hang er blogland jo et rent slaraffenland for mig:-)

Jeg finder inspiration til min kost og træning hist og pist. Jeg tager, hvad jeg føler, jeg kan bruge de forskellige steder fra, prøver at lytte til min krops reaktioner på min behandling og leve derefter (det lykkes LANGT FRA altid)…

Men her er i hvert fald nogle af de sundhedsblogs, der figurerer på min bloglovin’, og som jeg besøger hver dag.

Madbanditten Jane spiser LCHF, og det tror jeg aldrig, jeg kommer til at gøre lige så fuldkomment som hende. Men hun har nogle virkelig gode tanker og overvejelser, hun skriver super godt og nærværende og har ikke mindst nogle virkelig dejlige opskrifter.

Hos Frk. Sveske finder man både lækre og ikke mindst hverdagsvenlige opskrifter uden 7900 forskellige ingredienser, men også identifikation, fordi hun tillige kæmper med kulhydrat-og sukkermonsteret i perioder og lyder til at have et forhold til mad meget lig mig selv.

Lise fra Det skal smage af noget går efter princippet lidt af det hele, og finder desuden gode alternativer til syndige ting, hvilket jeg sætter stor pris på. Hendes æbletærte og choko/bananmuffins er himmelske!

fit for livin skriver kæresteparret om sund mad og især træning. Der er super mange lækre inspirationsbilleder til de dage, hvor man savner lidt ekstra motivation.

Charlotte fra Sund for sjov har et holistisk menneskesyn og er derfor god til at at se vægttab som en integreret del af personen. Meget brugbar tankegang!

Se med i morgen for anden halvdel af mine inspirationskilder.

6 kommentarer to “Mine inspirationskilder, part I”

  1. Jane april 14, 2012 hos 6:07 am #

    Hej Trine, tillykke med din fine blog og tak for den fine omtale🙂
    Jeg synes, du har fat i det helt rigtige ved at lytte til din krop og finde din egen vej.

    • atvaere april 14, 2012 hos 2:16 pm #

      Hej Jane!

      Tusind tak:-)
      Håber din mælkefri uge er startet smertefrit.
      Jeg savner på tredje dagens endnu ikke korn abnormt (men tror helt sikkert også den forholdsvise nemme overgang skyldes, at jeg gerne må spise lidt sukker. Ja og så fedtet, som du jo også taler så godt for:-)
      /Trine

  2. Eva april 14, 2012 hos 11:05 am #

    Hej Trine

    Gode inspirationskilder du har – jeg kendte Jane og Frk. Sveske i forvejen, men nu har jeg også fået udvidet mit univers lidt. Tak for det🙂
    Jeg kan se vi også deler en lidt mindre heldig passion – Pepsi Max er også min store last, men det er ikke en af dem, jeg kæmper med at slippe af med! Jeg har sagt til mig selv, at der skal være plads til noget og den Pepsi Max har afholdt mig fra at tømme sukkerskålen mange gange! Så den får lov at blive, på trods af aspartam og bla bla bla😉

    Jeg glæder mig til at følge med hos dig🙂

    • atvaere april 14, 2012 hos 2:22 pm #

      Hej Eva

      Mange tak for din kommentar:-) Dejligt, hvis du kan finde lidt inspiration til nye blogs.
      Åh den pepsi max… Jeg har haft det som dig i mange år og har det til dels stadig. Men efter at have læst bogen Sukkerbomben efter Janes anbefaling er jeg blevet i tvivl, om det er det rigtige for mig. Især fordi min brug vist mest er et misbrug, som jo ikke er så godt under nogen omstændigheder. Men alligevel er jeg ikke klar til at slippe den helt… Har dog lovet mig selv, at det sker, når keg skal være gravid inden for de næste par år.
      Det mærkelige er, at jeg de sidste tre dage faktisk har haft mindre lyst til sødt, når jeg har drukket mindre… Det kræver vist et helt indlæg for sig selv… Men rart ikke at være den eneste med den last:-) Og uvilje til at droppe den:-)
      /Trine

  3. frk. sveske april 14, 2012 hos 1:28 pm #

    Hej Trine,
    Hvor er jeg glad for at være på din inspirationsliste – det varmer mit bloggerhjerte rigtig meget.
    Jeg håber, jeg fortsat kan inspirere til et sundere liv. Og vi sammen man vinde over sukker-/ kulhydrat-djævlen!
    God kornfri eftermiddag.
    – frk. sveske

    • atvaere april 14, 2012 hos 2:59 pm #

      Hej Frk. Sveske

      Det er jeg helt overbevist om, du kan!
      Også rigtig god eftermiddag til dig:-) Håber det går smertefrit:-)
      /Trine

Skriv et svar

