Skøn squashkage

14 Apr

Efter at have drømt om en squashkage, som jeg faldt over på flere
forskellige blogs, (Evas, Frk. Sveskes og Janes) måtte jeg bage den –
I DAG. Men jeg kunne jo ikke nå at bestille kokosmel hjem fra nettet. Tænkte at den måtte kunne fikses med mandelmel. Men så havde min sædvanlige helsepusher, Ganefryd, udsolgt (kunne selvfølgelig bare have købt deres sidste pose, da jeg var derinde i går, tsk). Jeg smuttede i to andre helsebutikker – no luck. Ringede til to – hos den sidste var ser bid. Så mig afsted i Helsemin, der udmærker dig ved sine lange åbningstider og gode udvalg af netop mine favoritter.

Nå, men nu til sagen. Du skal bruge:

20120414-164516.jpg

3 æg fra glade høns
3 spsk. sukrin + 1 tsk. Perfect sød fra IsIs
50 g smeltet smør og 100 g fløde fra glade køer
1 dl mandelmel
1 tsk bagepulver
1 spsk. skummetmælkspulver
3 måleskeer fiberhusk
Kanel og kardemomme efter ønske
150 g squash
Nødder efter ønske

Så pisker du æg, sukrin og sød sammen.

20120414-164848.jpg

Putter smeltet smør og fløde i, blander mandelmel, husk, krydderier og skummetmælkspulver og putter det i den anden blanding. Røre, røre.

Hak nødderne og riv squashen.

20120414-165101.jpg

Vend det i blandingen, der fordeles i en passende form.

20120414-165142.jpg

Bag kagen i cirka 25 minutter ved 175 graders varmluft.

Nu må man få kage. Uhm!

20120414-165314.jpg

(Om jeg spiser i sengen? Hvem mig? Naaaarj da!)

En kommentar to “Skøn squashkage”

Trackbacks/Pingbacks

  1. 3. dag uden korn « Det sunde liv - april 15, 2012

    […] Så gik jagten på mandelmel […]

Skriv et svar

