3. dag uden korn

15 Apr

Lidt forsinket kommer her et indlæg om min 3. dag uden korn. Jeg var til fødselsdagsfest i går og fik derfor ikke samlet op på dagens indtag. Mere om festen og dens udfordringer senere.

Jeg startede dagen ud med en lille
portion morgenmad, da det var kort inden træning. Lidt ananas (på dåse i egen juice), lidt pære og et par granatæblekerner blev vendt i en smule fromage frais med kanel, 2 mandler og et par hørfrø.

Ned og træne lungerne ud af halsen

Så gik jagten på mandelmel

Hjem og spise frokost:

20120415-120751.jpg

1/2 avocado med et æg, lidt hellefisk, rødkålssalat, agurkestænger i en klat mayo. Der var i hvert fald fedt nok:-) Derfor holdt det mig også mæt, til jeg fik squashkagen ud af ovnen:

20120415-121017.jpg

Den kom jeg så til at spise lidt mere af, end hvad fremgår på billedet… Det er forresten en klar skyr og lidt vanillekorn, der ligger ovenpå.

Til aftensmad skulle det gå hurtigt, inden jeg skulle ud af døren, så det blev til rester fra i går med en portion råkostsalat af gulerod, ananas og kokosmel:

20120415-121220.jpg

Og så ik jeg lige et par gode aka store stykker 70 % chokolade med mint, inden jeg smuttede ud af døren.
Til fødselsdagen startede den virkelige udfordring. Min søde veninde havde bagt den lækreste banankage, store sprøde cookies, skønne pizzasnegle og bød også på yndlingschips’ne og saltstænger. Ui! Men jeg navigerede uden om og spiste to æbler, der næsten gjorde mig mere sulten (tak frugtsukker). Og så drak jeg 1 liter danskvand, FOR: i går drak jeg ingen pepsi max overhovedet?! Helt uden at have bestemt mig for det. Så jeg klappede mig selv lidt på skulderen, da jeg cyklede hjem i nat.

Senere skal I nok få 2. halvdel af mine inspirationskilder, det nåede jeg desværre heller ikke i går.

3 kommentarer to “3. dag uden korn”

  1. frk. sveske april 15, 2012 hos 1:05 pm #

    Sådan Trine!
    Godt gået til den der fødselsdag!
    Jeg har heller ikke drukket light sodavand siden dag 1. Der bliver drukket danskvand, vand og the hos mig🙂
    Det er skidt, hvad selv det frugtsukker kan sætte i gang.
    – frk. sveske

    • atvaere april 15, 2012 hos 9:15 pm #

      Tusind tak Frk. Sveske!
      Super sejt at du ikke et røget i light fælden! Er du vant til at drikke meget cola?
      Det er noget værre noget med det frugtsukker.
      Og også lidt svært at begribe, fordi man jo et eller andet sted opfatter det som en sund madvare…
      Regner i øvrigt med at skulle prøve din blomkålscouscous en af dagene.
      Den ser skøn ud!
      /Trine

      • frk. sveske april 17, 2012 hos 7:24 pm #

        Hej igen,
        Jeg plejer at drikke en del light sodavand, værst i weekenderne og når kæresten er hjemme hver 4. uge. Men jeg ‘behøver’ det jo ikke, så vil rigtig gerne af med den vane.
        Det frugt er bare fyldt med sukker og det hjælper mig meget at skære det ned/væk, for at holde blodsukkeret stabilt.
        Afprøv endelig blomkålscouscousen. Jeg synes, at den var lækker og det er ikke sidste gang, den er på menuen herhjemme. Lad mig endelig høre, hvad du synes.
        – frk. sveske

Skriv et svar

