Mine inspirationskilder, part II

15 Apr

Så blev det tid til at dele anden del af mine inspiraionskilder.

Henriette på bloggen Fede tider skriver om rigtig mad. Naturlig mad. Hun gør sig nogle spændende overvejelser og er meget åben og ærlig, hvilket jeg sætter stor pris på hos især madbloggere.

Eva er jeg for nylig faldet over, men jeg er allerede glad for at færdes i hendes blogunivers. Hun har lækre (kage)opskrifter, der bestemt – og helst snarest – skal afprøves!

Nanna, der er mor, er god til at komme med alternativer til de små. Hun skriver desuden altid vidende og udførligt om kosttilskud – befriende og betryggende i en verden fuld af informationer, der ikke altid er baseret på fakta.

MadEvalutionen kan du finde lækre opskrifter uden gluten. Kvinden bag er nærværende og siger ting højt, som jeg ville ønske flere turde!

Lev sundt nu bringer dejlige opskrifter uden slemme tilsætninger og har masser af gode alternativer til os med en sød tand.

Unge Josefine går dejligt meget op i sundhed i forhold til jeg selv for fire år siden. Hun ved en del om træning, og man kan ofte finde råd hos hende desangående:-)

Sofie studerer Sundhed og Ernæring og arbejder desuden for Christian Bitz. Ham er jeg ikke altid helt enig med, men jeg synes bestemt, der er noget at komme efter på Sofies blog, og hun ved tydeligvis meget om de ting, hun begiver sig ud i at skrive om.

Det var vist det for nu. Som I kan se, er det noget af et sammensurium og også forskellige “trosretninger” (nogle gange kan man sgu næsten sammenligne mad med religion). Men som jeg også har været inde på tidligere, leder jeg efter lige netop det, der passer til min krop, som jo er forskellig fra alle andres. Derfor giver det også meget god mening for mig at finde inspiration i alle verdenshjørner så at sige. Håber I kunne bruge det til noget. Kom meget gerne med forslag eller link til jeres egen blog i kommentarfeltet, hvis I mener, der er nogle jeg mangler!

6 kommentarer to “Mine inspirationskilder, part II”

  1. Jane april 16, 2012 hos 4:31 am #

    Henriettes blog er også på min must-read liste. Nogle af de andre skal jeg da lige have kigget på. Tak for inspiration. Jeg er simpelthen så dårlig til at udvide min læsehorisont medmindre nogen fortæller mig, at her er en blog som jeg simpelthen må følge. Alt for mange blogs, alt for lidt tid…😉

    • detsundeliv april 16, 2012 hos 8:10 am #

      Jeg kender det alt for godt. Især fordi jeg også læser alle mulige andre blogs end madblogs.
      Har for nylig skrevet bachelor om blogging, og det føjede altså en del til listen🙂 Håber du kan bruge nogle af disse blogs – om ikke andet kan man jo altid videreudvikle på opskrifterne🙂

  2. Jarling april 16, 2012 hos 1:23 pm #

    Tak for din henvisning fra din søde blog!🙂 God vind fremover!

  3. frk. sveske april 16, 2012 hos 5:29 pm #

    Tak for inspirationen, Trine. Tror snart, jeg skal rydde lidt ud i min liste. Den er blevet ret lang og de er er bare en tidsrøver – det der blogland.
    – frk. sveske

    • detsundeliv april 17, 2012 hos 2:18 pm #

      Ja det er nemlig en rigtig tidsrøver, så det er med at finde dem, man for alvor føler, man får noget ud af:-)
      /Trine

Skriv et svar

