Fantatiske Fiskedeller

17 Apr

Gårsdagens (og dagens) aftensmad kan Jane vist tilskrives hele æren for.

Jeg fik fiskedeller med hjemmerørt remo og min nye yndlingssalat, rødkålssalat.

Dellerne blev lavet af et æg, et lille løg, 4 måleskeer Husk, 300 g fersk torsk, salt og peber.

20120417-194728.jpg

Det hele blev blendet med min stavblender. Det var dog mere, end den kunne klare, og den måtte lade livet. Nu har den også fulgt mig i fire år, og med
en pris på 50 kroner er det vist ok:-) Må gå tiggergang for en ny hos min søde kæreste…

Nå, men så stegte jeg dem i godt med kokosolie, mens jeg rørte en remoulade af en god mayo, lidt karry, lidt gurkemeje, lidt sød/sukrin, finthakkede cornichoner (fandt nogle i Netto uden sukker) og en lille smule dijonsennep.

Der blev derefter lavet en ordentlig portion rødkålssalat, så der er til de næste par dage.

20120417-195404.jpg

I øvrigt: husker du at glæde dig over den smukke sol, der titter frem i disse dage? Jeg gør mig i hvert fald umage for at nyde den og glæde mig over al den varme det smukke lys, den giver mig. Så tak til dig søde sol:-)

9 kommentarer to “Fantatiske Fiskedeller”

  1. frk. sveske april 17, 2012 hos 6:45 pm #

    Hej Trine,
    Hvilket mærke er de cornichoner, du fandt i Netto? Går nemlig også med mayo/ remo-planer😛 Har æggeblommer på lager.
    – frk. sveske

  2. Jane april 17, 2012 hos 7:48 pm #

    Neej, så lækkert🙂

    • detsundeliv april 18, 2012 hos 8:54 am #

      Ja uhm!:-) Tusind tak for opskrifterne:-)

  3. detsundeliv april 18, 2012 hos 8:52 am #

    De hedder greenhouse:-) Der skulle kun/”kun” være salt, eddike, løg, sennepsfrø og aromaer i, tænker det er ok.
    /Trine

    • frk. sveske april 18, 2012 hos 1:43 pm #

      Sådan!
      Dem må jeg lige lure efter i min Netto.
      – frk. sveske

  4. eatwell2livegood april 18, 2012 hos 10:44 am #

    Det ser super dejligt ud – må prøves🙂

    • detsundeliv april 18, 2012 hos 8:28 pm #

      Det var også rigtig lækkert:-) Læg endelig en kommentar, hvis du prøver det:-)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Spiseklar Spidskål « Det sunde liv - juli 8, 2012

    […] fik de her Fiskefrikadeller med hjemmerørt remo og råkostsalat af gulerod og æble med en håndfuld gojibær […]

  2. Fastfood på den sunde måde | Det sunde liv - juli 15, 2013

    […] 1 æg 1 pølse af god kvali (jeg bruger altid Hanegal) Et par skiver agurk Hjemmerørt remoulade (se opskrift her) Lidt ketchup, hvis du ikke kan […]

Skriv et svar

