Gode gulerodsmuffins

17 Apr

Inspireret af Lise gav jeg mig i kast med gulerodsmuffins, min version skulle jo være uden korn, så du skal bruge:

3 æg
1 dl skyr
1/3 dl fløde
4 måleskeer Husk
300 g gulerod
9 små svesker i tern
1 håndfuld hakkede nødder
1 dl skummetmælk
1,5 dl mandelmel
2 tsk skummetmælkspulver
5 tsk sukrin
2 tsk Perfect Sød
1 tsk kardemomme
3 tsk kanel
2 tsk bagepulver

Blande, blande, røre, røre. Bages ved 200 grader varmluft i 35-40 minutter (bare hold lidt øje med
dem, det kommer også an på ovnen)

Hm… De var altså ikke helt vellykkede i konsistensen disse… De savnede mel. Måske det kan reddes med det sagnomspunde kokosmel? Jeg har fået det bestilt hjem i Helsemin, så jeg må prøve, når det kommer.
Smagen var derimod ganske udemærket! Tror dog det ville være bedre med rosiner i stedet for svesker, men sveskerne er bare bedre for blodsukkeret på grund af et lavere glykemisk indeks. I praksis betyder det, at de ikke får blodsukkeret til at stige lige så hurtigt og derved heller ikke falde så hurtigt. Kraftige blodsukkerudsving påvirker på det kropsligt mærkbare plan som bekendt både sult – herunder (kulhydrat)cravings og energiniveau.
Måske man bare skal nøjes med nødderne som “fyld”?
Lad mig endelig vide, hvis du har bedre held med konsistensen på disse muffins:-)

Fine ser de nu ud:

20120417-144756.jpg

3 kommentarer to “Gode gulerodsmuffins”

  1. frk. sveske april 17, 2012 hos 7:27 pm #

    Ih… kager…
    Skal jeg vist også snart bage igen – squashkagen er snart spist.
    Opskriftjagten er sat ind, men der lidt at tage af på min ‘to try’-liste.
    – frk. sveske

    • detsundeliv april 18, 2012 hos 12:11 pm #

      Hehe, min er væk for længst, men den er også blevet delt:-)

      Åh ja, din to try liste er altså et dejligt sted at hente inspiration!

      • frk. sveske april 18, 2012 hos 1:44 pm #

        Ja, jeg er alene om min og har også administreret den hårdt – synes jeg😛
        Det synes jeg også, den bruger jeg meget. Og glæder mig da, vist du også finder lidt derinde.
        – frk. sveske

Skriv et svar

