Pæne pandekager

18 Apr

Jeg har hjemmearbejdsdag i dag. Eller hjemmestudiedag so to speak. Sov en time længere end vanligt og kreerede en omgang lækre pandekager til morgenmad.

Satte mig foran computeren for at gå i gang med min research. Men så skulle jeg lige læse blogs… og facebook…
og nyhederne… og vaske op… og putte med katten… og blogge selv…

I får lige pandekageopskriften, og SÅ går jeg altså igang! Skal bare liiiige… Vaske tøj… og forberede blomkålspizza til i aften, når jeg får besøg af min dejlige moster. Nårh ja og træne. Haha, så meget for hjemmedage!

Opskriften på den lækre spise har jeg fundet hos Frk. Sveske, som også er meget glad for dem.

Du skal bruge:
150 g fromage frais
4 æg
3 bægre past. æggeblommer
2 skefulde sukrin
8 måleskeer Husk
2 tsk kanel
Og så putter jeg også 1 tsk kardemomme i.

Alle ingredienserne piskes sammen med et piskeris og steges på panden i godt med kokosolie. Portionen i dag blev den mest vellykkede nogensinde, og jeg ved godt hvorfor. Jeg sparede
ingenlunde på kokosolien, som jeg
plejer. Fedtforskrækkelse gå væk:-)

20120418-114024.jpg

Sådan så den færdige stak ud.
Og jeg fik en til morgenmad med crunchy peanutbutter fra Urtekram, Cavalier sukkerfri nøddecreme og et par få skiver moden banan:

20120418-114224.jpg

4 kommentarer to “Pæne pandekager”

  1. frk. sveske april 18, 2012 hos 1:31 pm #

    Hvad siger du så?
    Er det ikke gode?!
    Hehe, jeg er jo meget begejstret😛
    – frk. sveske

    • detsundeliv april 19, 2012 hos 7:17 am #

      Jo, de er super lækre🙂 Jeg har dog lavet dem mange gange før med inspiration fra dig, de blev bare langt mere vellykkede emd den øgede mængde af kokosolie:-)
      /Trine

  2. Jane april 18, 2012 hos 1:41 pm #

    Uhm, pandekager uden mel. Dem laver jeg også tit. Kan varmt anbefale versionen med appelsin og vanilje også. De er frække🙂
    Opskriften har du her: http://www.madbanditten.dk/2012/01/30/pandekager-uden-mel-med-appelsin-og-vanilje/

    • detsundeliv april 19, 2012 hos 7:18 am #

      Uhm, de ser også virkelig gode ud! Dem må jeg selvklart prøve:-)
      /Trine

Skriv et svar

