Blændende blomkålspizza

19 Apr

Jeg så denne opskrift første gang hos Jane, og jeg har lavet den MANGE gange siden. Den hitter virkelig.

Og så er den oven i købet nem at lave!
Man river et halvt blomkål, overhælder dem med kogende vand, mens de er i en si, og så vrider man vandet ud af dem med et rent viskestykke – men vent lige ti minutter, ellers brænder du nallerne. Blomkålen blandes i en skål med 2 æg, 1 håndfuld ost, oreagno, salt og peber.
Så klatter du den ud på en bageplade beklædt med bagepapir, bager den i ti minutter ved højest mulige varme, og så kan du komme lige nøjagtigt det fyld på, som du har lyst til!

Mit blev tomatpuré, økologisk Urtektam mozerella, serano og grøn peber:

20120419-225030.jpg

Og så får man sådan en dejlig tallerken:

20120419-225143.jpg

Num, num! Lad mig endelig vide, hvis du forsøger dig med den.

15 kommentarer to “Blændende blomkålspizza”

  1. Hanne april 19, 2012 hos 9:12 pm #

    Pizza på blomkålsbund. Fedt Fedt fedt. Lige hvad jeg har ledt efter. Tak for inputtet. Den skal vi have i morgen, dog skal jeg lige finde et alternmativ til osten, da jeg spiser stenalder…Tak igen, vi du have at vide hvordan det gik ?

    • detsundeliv april 20, 2012 hos 9:50 am #

      Den er virkelig lækker:-) Tror sagtens du kan lave den uden ost, måske med et ekstra æg? Vil meget gerne høre, hvordan det går med den!
      /Trine

  2. frk. sveske april 20, 2012 hos 6:57 am #

    Den er bare lækker – elsker pizza på den måde uden den tunge fornemmelse i maven/ kroppen efter man har spist.
    – frk. sveske

    • detsundeliv april 20, 2012 hos 9:53 am #

      Ja det er virkelig et hit. Pizza med god samvittighed:-)
      /Trine

  3. Hanne april 20, 2012 hos 9:28 am #

    Uha jeg glæder mig helt vildt til at prøve den….helt vildt

  4. Nina april 23, 2012 hos 8:26 pm #

    Det skal helt klart prøves i weekenden! Mums

    • detsundeliv april 23, 2012 hos 9:39 pm #

      God idé Nina, den er altså også lækker!:-)

  5. Sussie april 23, 2012 hos 9:25 pm #

    Lækkert ser det ud!!!

  6. Hanne maj 3, 2012 hos 8:26 am #

    nu har jeg faktisk lavet den to gange. Senest i går.
    Den smager vildt godt, men jeg vil sige at en blomkålsbund kommer aldrig til at smage af dej. Bare lige så folk ikke bliver skuffet.

    Men når det er sagt, vil jeg hellere have den her end en “rigtig” pizza. Jeg har aldrig brudt mig om dej, på den måde og min mave kan slet ikke tåle alt det dej.

    Efter sådan en omgang, er min mave dejlig mæt og hel rolig, det ville den ikke have været efter en dejpizza.

    Grunden til jeg først vil ligge den ind nu på min blog, er fordi jeg først er tilfreds nu.

    Lige nu sidder jeg faktisk og spiser den koldt, mens jeg blogger. Hihi

    • detsundeliv maj 7, 2012 hos 11:06 am #

      Ej, hvor dejligt at høre Hanne!

      Det er skønt, du kunne bruge opskriften og tilmed får det god af den! Det er rigtigt, at den ikke smager af dejj, men den er et ret godt alternativ, synes jeg:-)

      Kh Trine

      • Hanne maj 7, 2012 hos 7:16 pm #

        Den er bare et godt alternativ.

        I morgen prøver jeg med en porretærte med blomkålsbund. Skal du også vide hvordan det går?

      • detsundeliv maj 8, 2012 hos 1:54 pm #

        Øj, det lyder da som en super god idé! Det vil jeg meget gerne høre om! Der kommer måske opskrift på din blog, hvis den lykkes?🙂

      • Hanne maj 8, 2012 hos 4:22 pm #

        Selvfølgelig lykkes den og der kommer en opskrift. Tænker at der skal være oksekød og blomkålsblade i den.

        Jeg skulle have lavet den i aften, men det bliver først i morgen, da jeg skulle noget andet i dag. Jeg glæder mig selv til at smage det.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Billedstorm #3 « Det sunde liv - juli 11, 2012

    […] Blomkålspizza […]

Skriv et svar

