Den perfekte slankekur

20 Apr

Jeg har fundet LØSNINGEN på at tabe mig. Jeg skal bare have en lille baby. Er babybassepasser i aften, og man kan slet ikke nå at spise med sådan en lille aktiv trold. Problem solved!

Ej, det er nok alligevel ikke så god en idé… Egentlig ville jeg også bare lige tjekke ind med et lille tip til dig, der kan have lidt svært ved at tage dig sammen til motion.

Jeg er ved at skrive en artikel om sportsapp’s, og i min research faldt jeg over en mand uddannet i Idræt og Psykologi. Han anbefalede, at man tog de forskellige trin i træningsrutinen éen ad gangen. Forstået på den måde at i stedet for at tænke på alle elementerne på en gang (“jeg orker ikke at skulle skifte tøj, cykle ud i regnvejret, gøre mig klar i fitnesscentret, træne, gå i bad osv.”), så tænker man bare, at man skal skifte til træningstøj. Først bagefter på man tænke på cykelturen og så fremdeles. Og lige pludselig står man med en vægt i hånden, og det hele er faktisk meget sjovt… Meget simpelt,
men et super effektivt råd.

Så vil jeg også lige vise min morgenmad, som hjalp mig igennem et læsegruppemøde med chokoladehorn og hjemmebagte boller med stabilt blodsukker og ingen problemer med at modstå “fristelserne”:

20120420-211635.jpg

Pandekage uden mel med nøddecreme og crunchy peanutbutter og et spejlæg
med en tyk skive ost, som jeg har set det hos Jane og Frk. Sveske. Og så to spiseskefulde af Udos Choice olien.

Glæder mig til at se, hvordan det går til fødselsdag i morgen, om jeg bare går amok i korn… Det er selvfølgelig mit eget valg, men hvis man først har spist et stykke brød, er det så nemt at spise det næste. Jeg vil dog forsøge at begrænse det mest muligt.

Rigtig god fredag aften til jer derude!

2 kommentarer to “Den perfekte slankekur”

  1. frk. sveske april 21, 2012 hos 12:11 pm #

    Uh Trine, jeg er spændt på at høre, hvordan det går med din fødselsdag i dag?
    Jeg er selv ret spændt på, hvordan jeg klarer min café-brunch i morgen. Jeg har det nemlig ligesom dig – har jeg først taget hul på korn og sukker så tager den ene bid den anden og vupti, så er der spist flere skiver brød og kage. Håber, den sunde følelse, som jeg har nu, kan holde mig fra korn og sukker (selv om jeg har givet mig selv lov til 20 %).
    – frk. sveske

    • detsundeliv april 21, 2012 hos 6:51 pm #

      Hvor er det sjovt, du skriver dét, jeg har netop tænkt på dig i dag,
      om du klarede det godt, fordi jeg troede, din brunch var i
      dag.
      Det gik virkelig godt i dag. Jeg spiste, hvad der svarer til 1 tsk. havregryn af korn. Og ja sukkeret er jo ikke slut for mit vedkommende endnu, men det var nu heller ikke,
      fordi det tog overhånd. Der kommer et indlæg om maden senere:-)
      Jeg krydser fingre for, din brunch går godt, og at den bliver rigtig hyggelig!

      /Trine

Skriv et svar

