I byen uden korn

22 Apr

Gårsdagens indlæg er forsinket til i dag, fordi jeg (igen) havde tekniske problemer.

Jeg klarede sgu fødselsdagen i går (næsten) uden korn! Jeg lagde ud med en gang BodyPump og et ostebelagt spejlæg. En køresygekvalme var ved at få sat en stopper for et hvilket som helst madindtag resten af dagen, men jeg overvandt den – endda uden brød som plejer at være den eneste frelser.

Menuen stod på reje/kaviar rand med salat og (hjemmebagte) flutes, hakkebøffer med bløde løg, kartofler, ris, grønt og surt samt is. Og så lige en rabarberkage og napoleonshatte til kaffen. Ork! Jeg lagde ud med denne tallerken:

20120421-222454.jpg

Ja faktisk to af den slags, da jeg jo ikke spiser oksekød (udover i Hanegalspegepølsen). Randen bestod af rejer, kaviar, mayo, æg, creme fraiche, græsk youghurt, citron og husblas, så det var fino! Jeg tror, jeg selv vil forsøge mig med den en dag. Af hovedretten blev det bare til bønner og gulerødder med lidt smør. Og så en lille portion is til dessert. Til kaffen kom det lillebitte kornindslag, for jeg spiste lidt rabarbertærte, og det var svært helt at styre uden om de ristede havregryn det var i, så der røg 1/2 – 1 skefuld ned, men det synes jeg er helt ok:-)

Til aften spiste jeg hos min mor og hendes kæreste. Ikke fordi vi ligefrem var i madunderskud, men… Vi fik en lækker, lækker thaisuppe, som der kommer en opskrift på senere.

Nu skal vi nemlig ud at løbe, mens der er smukt solskin. Det er det bedste at løbe her. Ved vandet, i skoven und alles<3

Skriv et svar

