Mageløs muligatawnysuppe

22 Apr

I går fik jeg en super lækker suppe hos min mor, og jeg tænkte, jeg ville dele opskriften, der her er modificeret lidt.

Du skal først bruge:
Ca. 300 g. kyllingebryst og lår
Herbamare Grøntsagsbouillon
Suppegrønt (fx. porre, gulerod og selleri)
2 lauerbærblade
8 enebær

Så koges kyllingen i grøntsagsbouillonen sammen med suppegrønt og krydderier.

Dernæst skal du bruge:
100 g bacon
En klat smør
1 porre i ringe
4 gulerødder i tern
10 cm friskrevet ingefær

Baconen brunes og resten tilsættes og svitses.

Nu skal du finde dette frem og proppe det i suppen sammen med kyllingefonden (suppegrønten smider du ud, eller bruger til et eller andet superfancy, hvis du er meget bevidst om den slags):
En dåse flåede tomater
En dåse kokosmælk
1 spsk currypaste efter ønske eller karry
Cayennepeber

Afslutningsvist river du kyllingen i små stykker og tilsætter det sammen med en skvis fløde (kan udelades)

Hvis man vil og kan tåle det, kan man komme vilde ris i suppen for ekstra mæthed. Men synes den mætter meget pga. både kyllingen, kokosmælken og fløden. Ja, og så den håndfuld peanuts, der på mystisk vis sneg sig ned i min tallerken.

Og sådan ser det færdige resultat ud:

20120422-153011.jpg

Bon appetite!

En kommentar to “Mageløs muligatawnysuppe”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Muligatawny suppe « bag hækken - maj 15, 2012

    […] er fundet hos “Det sunde liv” og blev kun modificeret en smule under tilberedningen (Jeg blendede de kogte grøntsager, […]

Skriv et svar

