Træningstøj

23 Apr

For mig er det vigtigt med lækkert træningstøj. Jeg ved godt, nogen synes, det er fjollet at bruge penge på, men for mig motiverer det. Og så er det altså vigtigt, at det sidder ordentligt, holder tingene på plads og ikke generer én under træning.

Aller vigtigst er skoene! De skal beskytte dig mod skader og passe til din måde at bruge din krop og dine fødder på. Især hvis du løber, vil jeg anbefale at få lavet en løbestilsanalyse, før du investerer i et par dyre løbesko.
Selvsamme er min næste investering inden for sports equipment, da mine nuværende har passeret de 1000 km (shit?!), et par løbesko bør løbe. Man bør i øvrigt ikke træne step og lignende i løbesko, da det ikke er samme måde,
man bruger sine fødder på. Få vejledning til stepsko etc. hos din instruktør, de ved præcis, hvad der er godt i modsætning til damen i Sportsmaster (undskyld), der primært er sælger.

Hvis man skulle priotere to ting, vil det således være SKO og den perfekte sportsbh (hvis du er kvinde:-D). Den er uundværlig. Når du løber, bevæger dine bryster sig uanset størrelse NI centimeter i alle kompassets retninger, og det ødelægger brystvævet og giver populært sagt hængebryster. Jeg prøvede de første ti forskellige mærker, før jeg fandt den, der passede bedst til min barm og holdt den på plads. Heldet var med mig i Change, hvor de har et KÆMPE udvalg i størrelser og god, professionel vejledning! Men alle er forskellige, så sæt tid af og prøv en masse. Husk at hoppe inde i prøverummet:-)
To hovedregler er, at brystet ikke må blive båret i skulderen, det skal være omkredsen, der bærer. Og så skal den dække langt op, altså ingen kavalergangsvisning under træning.

Næst efter løbesko står disse ting på min ønskeliste:

20120423-205924.jpg

Super lækker træningstaske fra Nike.
Plads til det hele uden at være for stor,
og så er den ikke pinlig at have med i skole.

20120423-210013.jpg

Lækre, korte løbetights fra Nike med fræk pink stribe i siden. Kom sommer,
kom løbeshorts!

20120423-210114.jpg

Fede kompressionsshorts fra Nike. Løber pt. med to par lange tights for at holde min pacemaker i ballen på plads, og det er sgu lidt småvarmt:-)

20120423-210219.jpg

Smukke Lunarfly til step, Body Pump, Core Pulse osv.

Som man kan se, er jeg særdeles glad for Nike. Et andet favoritmærke er Adidas, men når det kommer til løbesko sværger jeg til Asics<3

2 kommentarer to “Træningstøj”

  1. frk. sveske april 23, 2012 hos 7:32 pm #

    Hej Trine,
    Skægt, du lige skriver om det i dag. Jeg vil virkelig gerne have nyt træningstøj, men er rigtig dårlig til at finde noget/ få noget købt (skubber det hele tiden til sidedellerne er væk, men sker det?!)
    Men mine træningssko, som er et par gamle aerobic boots fra Nike kan snart ikke hænge sammen mere og jeg har forgæves kigget efter nye boots et stykke tid. Måske jeg skulle skubbe idéen om, at det skal være boots lidt væk.
    Min kæreste har faktisk et par Lunarfly, som fritidssko. Der har jeg selv Nike Free 2+, men der er vist ikke lige affjedring nok i til træning. Nike er også min favorit, når det kommer til træningstøj. Fed taske i øvrigt. Uh, nyt gear – det skal jeg vist på udkig efter om ikke andet til ønskesedlen.
    – frk. sveske

    • detsundeliv april 24, 2012 hos 2:05 pm #

      Hej frk. Sveske.

      Ey, jeg havde lige skrevet et laaaangt svar, og så gik mit internet ned, tsk tsk!
      Jeg gjorde i en lang periode også det med at skubbe mine buksekøb osv. “til jeg tabte mig”, men i processen om, at det skal gå i kroppens eget tempo, og at jeg skal lære at finde mig godt til rette i min egen krop, har jeg droppet den slags. Så jeg synes, du skal kaste dig ud i at kigge på træningstøj og skynde dig at købe en lille gave til dig selv, fordi du har været så super sej på madfronten på det seneste! Det fortjener du:-)

      JEg er selv ikke så meget til boots til træning, men det er jo meget individuelt. Har fået af vide af en veninde, at Lunarfly’en skulle være super god, at træne i, og det er altid godt med personlige erfaringer, selvom man selvfølgelig kan have forskellige oplevelser.

Skriv et svar

