Laber linse”kød”sauce

24 Apr

Til aften fik jeg en portion ”kød”sauce uden kød. Uhm. Opskriften er inspireret af Lise. Der er linser i, og det er ikke helt en del af min kornfrie kost, men ej heller udelukket. Og da det er sidst på måneden, må der spares lidt, og denne portion lå og ventede på mig i fryseren.

Du skal bruge:

175 g grønne linser
Herbamare grøntsagsbouillon
2 løg
200 g revet selleri
300 g revet gulerod
1 bakke fintskårne champignon
2 dåser blendede flåede tomater eller tomatpassata på flaske
1 spsk. tomatpuré
Lauerbærblade, oregano, basilikum, salt og friskkværnet peber
Masser af friskrevet parmesan
Linserne koges med 1 god teskefuld Herbamare grøntsagsbouillon og masser af vand i 20 minutter. Så steger du løg og hvidløg i lidt kokosolie, kommer gulerødder, selleri og champignon i, svitser lidt mere. Tomat hældes i sammen med tomatpure. Krydderierne blandes i sammen med linserne, og retten simrer til linserne er helt færdige i cirka ti minutter. Henover rives masser af frisk parmesan!

Der er til cirka 8 enmands(kvindes) personer, så det er altså ikke mange linser, man får.

Jeg troede, jeg havde fået knipset et billede, men jeg har åbenbart haft travlt med at fortære portionen, så intet billede til jer i dag. Men har en portion mere i fryseren, som jeg nok skal huske at forevige.

Hvis du har lyst til at læse mere om behandling af linser og bønner, kan du gøre det hos Henriette.

Skriv et svar

