Ondulerbar omelet

24 apr

Denne omelet er top sund og super nem at lave. Og så kan den oven i købet tages med på farten.

2 æg og et bæger past. æggehvider piskes sammen med et skvæt skummetmælk, salt, friskkværnet peber og masser af frisk purløg.

Massen fordeles på en opvarmet pande med godt med kokosolie på og steges på begge sider. I mens snitter du små tern af squash, gulerod, snackpeber og røget filet, eller hvad du ellers måtte ligge inde med. Når omeletten er færdigstegt vipper du den over på en tallerken og lynsteger så fyldet, så grøntsagerne stadig er sprøde. Fordel dem på den ene halvdel af omeletten og vip den anden over fyldet.
Voila: et stk. æggekage på et kvarter.

20120424-124544.jpg

Tip: Hvis du gerne vil spare lidt tid, (eller eventuelt dele med din kæreste – min fortrød bitterligt at have sagt nej til dét tilbud, da han så denne portion), fordobler du bare ingredienserne og steger en dobbelt så tyk omelet, som så bare halveres og serveres i en trekant i stedet for den klassiske omeletform.

2 kommentarer to “Ondulerbar omelet”

  1. Mai april 24, 2012 hos 12:13 pm #

    MUMS!
    Vidste du i øvrigt, at man gerne må skrive ‘grønsager’ uden t? FNYS! Jeg blev så pissesur, da jeg fandt ud af det, for jeg går MEGET op i at svine dem, der ikke skriver det med t… Men det er så åbenbart i orden jf. DSN. Æv.

    • detsundeliv april 28, 2012 hos 10:49 am #

      Horv, jeg havde slet ikke set din kommentar. Armen, det er jo forFÆRdeligt, lige til at forarges til døde over, TSK!DSN skulle altså også skydes en lille smule engang imellem:-)

Skriv en kommentar