Laber lagkageroulade

27 Apr

Nårmen, kan I huske det der pasta, der ikke blev hundrede procent vellykket i form? Resterne skulle bruges, og jeg kunne ikke tænke andet en lagkageagtig rouladebund, da det kom ud af ovnen.

Så imens jeg kogte en håndfuld frosne brombær og en håndfuld friske blåbær med et skvæt vand og vanillepulver, piskede jeg lidt fløde fra en glad ko:

20120427-232123.jpg

Smurte bærmassen ud på pastaen/lagkagebunden/rouladen og så et tyndt lag fløde ovenpå. Hvis ikke man er til komælk, kunne man forsøge sig med kokosfløde. Charlotte siger, soyafløden ikke hitter (tjek kommentarfeltet).

Så fik jeg sådan nogle basser her efter at have rullet lidt:

20120427-232657.jpg

Hvis nu bunden havde været lavet i rouladehensigt, havde den uden tvivl fået lidt Sukrin, det ville have gjort sig godt. I stedet fik den et drys inden servering, se selv:

20120427-232826.jpg

Jeg kom i dag til at tænke på, at der er gået over fjorten dage uden korn. Selvom jeg strengt taget brød det i går… Jaja, så må de 21 dages vanebrydning starte forfra, men det generer mig nu heller ikke, når det går så forholdsvist glat. Og Pepsi max’en har været ude næsten lige så længe (på nær to dage så vidt jeg husker…).
Det er crazy stuff! Nu mangler jeg kun, at sukkeret ryger helt samme vej. Men så er jeg dælme også hellig:-) Ingen alkohol, ingen sodavand, ingen smøger, ingen korn og ingen sukker. Hvad mon bliver det næste?;-) Sukker har jeg vist lovet at skippe fra på søndag ikk’? Phew. Så indfører jeg komplet maddagbog igen, det hjælper mig til at holde styr over det, og så motiverer det, at se al den smukke, lækre og nærende mad!

Skriv et svar

