1. dag uden sukker (og 18. uden korn)

29 Apr

Så er første dag uden sukker næsten (vel)overstået. Det er gået overraskende godt. Men jeg har også fået både pandekager, nybagt brød og hjemmelavet bounty, og så er det jo en smal sag.

Jeg vil føre komplet kostdagbog over de syv dage uden sukker, det hjalp mig meget med korn!

Jeg startede ud med en god solid morgenmad, så blodsukkeret kunne finde et fornuftigt leje fra morgenen af.
Det blev til pandekager af 2 æg, 1 bæger past. æggehvider, 2 måleskeer Husk, 1 spsk. fløde, kardemomme, Perfect Sød og kanel. Fyldet blev udgjort af et æble og en smule peanutbutter. Og så et olieshot til naturligvis.

20120429-203314.jpg

Frokosten blev skippet til fordel for hygge med den sødeste og pæneste baby i verden. I stedet fik jeg en skål pistacienødder som snack:

20120429-203611.jpg

Og to tynde skiver LCHF-brød fra Helsemin, helt uden korn:

20120429-203716.jpg

20120429-203803.jpg

Øj, øj, øj – nybagt brød med smør og ost. Hold da fast, det var himlende skønt. Men jeg var også mæt og tilfreds efter de to små skiver. Og ingen blodsukkerudsving what so ever. Hit!

Til aftensmad var jeg virkelig ikke særlig sulten, så jeg snittede en bette salat, som jeg kun kunne spise 1/3 af:

20120429-204149.jpg

Den er lavet af noget så eksotisk som iceberg, gulerod, snackpeber, 1 håndfuld feta, 4 soltørrede tomater og 1 avocado.

Dig var jeg (heldigvis) sulten nok til at smage TRE(!) af disse lækre, hjemmelavede bountyer:

20120429-204411.jpg

Jeg har fundet dem hos Jane. Opskrift kommer senere.

Jeg havde en super hyggelig aften med min dejlige veninde i går! Vi var som sagt ude at spise, og jeg tillod mig selv at spise fem stykker sushi, resten stod på grøntsager og kød/skaldyr:

20120429-204803.jpg

Desserten blev til en dejlig tallerken frugt. Og jeg var mæt og glad:

20120429-204903.jpg

2 kommentarer to “1. dag uden sukker (og 18. uden korn)”

  1. Nadia april 29, 2012 hos 8:13 pm #

    Hvor er du fin🙂

Skriv et svar

