Brilliante Bountyer

29 Apr

Jeg har lavet verdens bedste spise her til aften. Bounty. Jeg er VILD med kokos, og min helt store last er hvid chokolade med kokos. Apropos har jeg set en opskrift hos Tatjana på selvsamme, som skal prøves snarest!
Nårmen disse dejlige bidder så jeg hos Jane i går, og så måtte jeg bare lave dem i dag. Men der var jo søndag, så mulighederne for indkøb var en smule begrænsede, især fordi klokken blev over fire. Jeg var dog heldig at finde kokosmælk med kun 1,8 g kulhydrat pr.
100 g og kokosmel med kun 6,5% kulhydrat i Fakta quick. Chokoladen skulle jo være sukkerfri, fordi jeg er på rehab, så jeg lokkede baby og mor (der i øvrigt hader kokos mere end pesten?! Skøre dame:-)) med i Helsemin, hvor de kun havde lys chokolade, så det røg med hjem.

Her blandede jeg:
1/2 dåse kokosfløde (stil dåsen i køleskabet, så skilles væsken fra, og du kan nøjes med at bruge den tykke masse foroven
2 spsk kokosolie
3 spsk sukrin
150 g kokosmel

Så propper man det på køl i ønskede forme. Jeg brugte en isterningeform og en lille bradepande beklædt med film. Husk at tryk massen tæt sammen, så det bliver fast. Når det har kølet af et par timer, kan du beklæde det med lækker smeltet chokolade, og så bliver du nødt til at vente lidt igen, mens chokoladen stivner. Men så kan du til gengæld putte disse lækkerbidskner i munden:

20120429-212618.jpg

Lav dem, det skylder du dig selv:-)

Skriv et svar

