Så god mad kan man også få i byen

6 May

Sikke travlt jeg har haft i weekenden. Ja, egentligt travlt kan man vel ikke kalde det, jeg har bare nydt! Jeg startede lørdag med en omgang CorePuls og var heldig at møde en sød pige, jeg kender dernede, som jeg kunne grine af mig med:-D Det er altså lidt sjovere at være to til træning!

Derefter trawlede jeg byen i gennem efter en gave til min mors kæreste, som vi skulle til fødselsdag hos om aftenen. Det betød – udover en masse hygge – mad fra andre kødgryder. Min mor er heldigvis god til at lave sund og nærende mad, så vi lagde ud med denne tallerken:

20120506-220319.jpg

Jomfruhummerhaler med smør, hvidløg og persille. Så enkelt og dog så lækkert!
Næste ret bestod at dette lækre sammensurium:

20120506-220429.jpg

Langtidsbagte cherrytomater med ristede pinjekerner, broccoli, stegte champignons, frisk salat, en lille bitte kartoffel med tomatpesto og karrymarineret kylling. Nuuum! Ja, den der kartoffel… Tsk! Mere om det i et andet indlæg.

I morges løb jeg så en 5-kilometers med min mor i de smukke omgivelser ved vand og i skov. Og vi løb hurtigt, kan jeg godt sige dig! Bagefter stod den på kæmpe oprydning i kælderrum, så der er blevet brugt noget energi i dag!

Der skulle derfor også en god frokost til, som min søde mor stod for at kreere:

20120506-222208.jpg

20120506-222243.jpg

SÅ lækkert og helt uden brød:-) Omeletten har fyld af ovnbagt laks. Formfuldent kombi skulle jeg hilse at sige!

Hvad har du brugt din søndag på?

6 kommentarer to “Så god mad kan man også få i byen”

  1. frk. sveske maj 7, 2012 hos 12:02 pm #

    Uhm, lækkert med sund mad ude. Jeg nød virkelig min mørbradsteak med bearnaise og aioli og masser af salat i lørdags, hvor kæresten jeg kan var ude. Det var intet problem at holde mig fra bagt kartoffel/ pommes frites.
    Dog sluttede vi helt bevidst af med en god bøtte is fra Ben & Jerry😉 Så der var jeg lige en tur i sukkerland. Heldigvis forløb det uden mén. Søndag var det tilbage til sukkerfrit land uden problemer.
    Nu går jeg og overvejer Majas udfordring ud fra Tatjanas forslag til kost om at droppe snacks’ene – den er værre. (Kan se, du også har kommenteret derinde). Min tryghed uden korn og sukker har hele tiden ligget i, at jeg kunne få et sødt alternativ. Derfor kan jeg godt lidt følge dig med hensyn til at slippe sukker helt. De ‘søde’ snacks er mit ‘sukker’. Hmm…
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv maj 7, 2012 hos 1:08 pm #

      Hej Sveske!

      Øj, det lyder ellers også som en virkelig lækker omgang! Jeg synes, det kan være lidt svært at blive mæt ude, når man ikke spiser oksekød, men det må måske bare betyde dobbelt op på bernaisen:-D

      Ej, hvor er det bare skægt! Jeg overvejer nøjagtig det sammen, men det virker bare sindssygt angstprovokerende, kan jeg mærke! Jeg tror også, jeg kunne komme til at overspise til måltiderne af frygt for at blive sulten i mellem dem. Hvad med mælkefri, går du stadig med de overvejelser?

      Kh Trine

      • frk. sveske maj 7, 2012 hos 7:03 pm #

        Hej igen Trine,
        Det kan jeg godt forstå, da det typisk er steak, som fylder menukortene. Jeg ønsker mig dog at kunne komme til at spise laks… hehe😉
        Præcis, jeg er også ret sikker på, jeg vil kompensere for manglende snacks og overspiseren bliver mere udpræget igen, hvilket bestemt ikke er noget, jeg ønsker! Ja, jeg overvejer også stadig at afprøve en mælkefri uge. Hvad med dig?
        – frk. sveske

  2. detsundeliv maj 8, 2012 hos 2:18 pm #

    Åh ja, laks er der jo også! Jeg tænker altid alternativet som kylling, og jeg er ikke så vild med kylling ude, fordi man ved, at det som regel ikke er nogle, der har haft det godt. Så tak for dén påmindelse:-) Du er ikke vild med fisk, vel?
    Du har så evigt ret… Jeg overvejer det dog. Måske med den ‘buffer’, at jeg “må” spise én snack om dagen (fx mandler), hvis det går helt galt. Det har før hjulpet mig med tanken om, at jeg godt måtte. Mht. mælkefri, så skulle det kun være for at kunne se noget på vægten… Men jeg ved det ikke helt:-)

    Kh Trine

    • frk. sveske maj 9, 2012 hos 8:25 am #

      Hej igen Trine,

      Nej, fisk er ikke lige et hit hos mig, men jeg har fået mere mod på at smage og forsøgte faktisk at lokke kæresten til at lave laks, da han var hjemme, men det blev ikke lige i denne omgang…

      Jeg har taget udfordringen op pr. d.d. ‘no snacks’, men meget mere om det på min blog senere. Det er også med den buffer, at det ikke er ‘forbudt’ på nogen måde – bestemt ikke indtil jeg har fået reguleret mine hovedmåltider, så de mætter længe nok. Jeg vil gerne beholde mine mælkeprodukter, da jeg ikke har gener af dem. Elsker den OST! Håber, den nye udfordring kan ses på vægten😉

      KH
      – frk. sveske

      • detsundeliv maj 9, 2012 hos 10:51 am #

        Så må du overtale ham en anden gang. Jeg har en opskrift på nogle laksedeller liggende, de smager slet ikke af fisk. Den må jeg lige smide op snarest:-) Jeg er på fra i morgen (med den buffer, jeg har snakket om:-)), der skal jeg alligevel faste i forbindelse med hospitalsbesøg, så bliver det lidt nemmere:-) Glæder mig til at læse mere på bloggen.
        Kh Trine

Skriv et svar

