Æggende æggekage

8 May

Så kom jeg i gang med madplanen. Dagen i dag bød på en lækker omelet.
Udover at være lækker og sund er retten en super god måde at få ryddet ud i grøntsagskuffen/erne på. Jeg lavede selve omeletten af 4 æg, en klat smør og en skvis mælk – ja og salt og peber naturligvis. Ingredienserne piskes sammen og steges på panden i godt med kokosolie.

På en pande ved siden af stegte jeg noget groftsnittet frisk spinat, 1 gul peber, 1 håndfuld champignoner, lidt squash og noget røget filet. Du kan bruge lige, hvad du har, og stop af madspild giver dig god smag i munden – på hele TO måder:-)

Det blev til sådan en portion:

20120508-202854.jpg

Jeg er babysitter igen i dag, fordi min yndlingsbasses forældre skulle på date, så vi har hygget os, til han skulle putte. Hans allersødeste mor havde “lige” arrangeret det her til mig:

20120508-203108.jpg

Det er da overskud, når man har en 8
1/2 måneder gammel bæbs. Det vil jeg så give mig i kast med nu sammen med yndlings tv-dagen over dem alle – reality for alle pengene.

3 kommentarer to “Æggende æggekage”

  1. frk. sveske maj 9, 2012 hos 6:00 am #

    Uhm! Æggekage/omelet – det er også hvad der er kommet med i min madpakke i dag, sådan går det typisk, når det skal være nemt. Også selv om køleskabet lige er fyldt op mer lækkerier, som nu også danner udgangspunkt for resten af ugens madplan (den havde jeg ikke lige fået lavet på forhånd og det er en ulempe, når der skal handles – note til mig selv).
    KH
    – frk. sveske

  2. frk. sveske maj 9, 2012 hos 6:01 am #

    med lækkerier* selvfølgelig😉

  3. detsundeliv maj 9, 2012 hos 10:52 am #

    Hehe ja, madplan er altid en gid idé:-)

Skriv et svar

