Melfri mexicanske “pandekager”

11 May

Til aften stod den på mandagens punkt på madplanen, nemlig mexicanske “pandekager” med fyld.

Som I nok kan fornemme, er jeg ikke særlig god til at overholde min madplan til punkt og prikke. Jeg er et meget lystbåret menneske, så jeg laver, hvad jeg har lyst til den pågældende dag ud fra de indkøb, jeg har gjort. Så passer det stadig med, at jeg får brugt alt det, jeg køber OG sparer penge!

Nå, men tilbage til de hersens “pandekager”, der sådan set bare består af noget så simpelt som hvidkålsblade, der er lagt i kogende vand i en to minutters tid. Derefter fyld med revet emmentaler (man kan bruge lige nøjagtigt den ost, man lyster) og en kort tur i ovnen, til osten er smeltet.

Fyldet bestod af en quornfilet og en smule hvide bønner stegt i kokosolie og hjemmelavet mexicansk krydderi (salt, aromat, spidskommen, paprika, cayennepeber og chili – 1 tsk. af hver), salat, agurk, revet gulerod, majs, hjemmerørt guacemole og (købt – ups) tomatsalsa. Guacemolen lavede jeg af en lille moden avocado, en skefuld hytteost, salt, peber, citronsaft, chili og spidskommen. Man kan køre det i gennem med en stavblender eller bare mose det med en gaffel, alt efter ønsket konsistens.

Det færdige resultat så sådan ud:

20120511-204450.jpg

Og klar til at spise:

20120511-204527.jpg

Det er gået fint med tre måltider i dag, men jeg var på hospitalet igen i dag og måtte først spise kl 12, så min rytme er helt rundtosset. Jeg glæder mig til at starte rigtigt i morgen:-)

Hvordan er det gået hos jer, der er hoppet med på vognen?

2 kommentarer to “Melfri mexicanske “pandekager””

  1. tine1010 maj 12, 2012 hos 10:24 am #

    Mmmnh, det ser super lækkert ud!!

    • detsundeliv maj 12, 2012 hos 5:55 pm #

      Det var det virkelig også:-) Prøv dem endelig! God weekend:-)

Skriv et svar

