Labre laksedeller

12 May

Til frokost i dag har jeg fået lækre, lækre laksedeller sprængfyldt med gode ting. En sød veninde mindede mig om dem for nyligt (de er lidt af en hofret hos mig), og så tænkte jeg, at I da heller ikke skulle snydes for opskriften. En sidegevinst ville bestemt også være at kunne lokke laks i Frk. Sveske😀

Til en god portion skal du bruge:

220 g laksefilet skåret i små tern (fersk eller frossen –
your choice)
1/3 fintrevet squash
2 mellem gulerødder, groftrevede
1/2 løg i små tern
150 g hytteost
3 måleskeer FiberHusk
1 æg
Masser af frisk dild
Salt og peber

Ingredienserne kommes i en skål og røres sammen:

20120512-222740.jpg

Dellerne formes og steges på en varm pande i godt med kokosolie. Hvis
Man er doven, kan man nøjes med lige at give dem en stegeskorpe og så komme dem i ovnen for resten. Either way får du en skøn portion som denne:

20120512-223043.jpg

De er altså også gode i madpakken! Til frokost fik jeg fem stk. med en stor smoothie til. Lidt underlig kombination, men jeg havde sådan en lyst til en frisk smoothie, og for at retfærdiggøre en sådan måtte der jo protein til:

20120512-223317.jpg

20120512-223412.jpg

Smoothien er lavet af et stort stykke frossen galiamelon, en håndfuld babyspinatblade og en lille pære uden skræl.

Så er 3. dag uden snacks overstået. Jeg bryder mig ikke om det! Jeg ved ikke om det er psykisk eller hvad, men min krop føles bogstavelig talt, som om den lagrer alt, hvad jeg giver den, og den har lidt svært ved at kapere de store måltider. Nu må jeg gennemføre udfordringen og se, om det bare er en tilvænningssag. I morgen bliver lidt af en udfordring, for der skal jeg til København hele dagen og se på lejligheder med min kæreste.

10 kommentarer to “Labre laksedeller”

  1. frk. sveske maj 13, 2012 hos 6:03 am #

    Hej Trine,
    Så kom laksen… hehe, den vil jeg huske, hvis fiske-lysten skulle dukke op (sker dog indimellem).
    Hvor er jeg glad for at høre, at du har det ligesom jeg med ikke at snacke eller ja, selvfølgelig ikke, når det ikke er rart. Håber, du ved, hvad jeg mener. Jeg forstår i hvert fald udmærket dig, for jeg har det også svært og føler mig ikke lettere… og maven er heller ikke blevet synligt fladere, men der er jo også kun gået 3 dage, siger jeg til mig selv. Holdt ikke helt for mig i går, men der er 4 dage tilbage og de skal ‘holde’.
    Jeg har også en stor udfordring med min aftensmad i morgen, da jeg ikke kan spise hele aftenen faktisk. Der må jeg lige have udtænkt en plan.
    God idé til meget tidlig eller meget sen aftensmad modtages gerne – og kan ikke komme på køl… hmm…

    KH
    – frk. sveske

  2. Bag hækken maj 13, 2012 hos 8:21 pm #

    Jeg er ikke den store fiskespiser, men jeg tror næsten, at jeg bliver nødt til at prøve disse.

    Om ikke andet, kan Gemalen helt sikkert lide dem🙂

    • detsundeliv maj 13, 2012 hos 8:36 pm #

      Prøv dem endelig! De er gode og smager altså ikke særlig meget af fisk:-)

  3. detsundeliv maj 13, 2012 hos 8:35 pm #

    Hehe, ja dér var laksen. Og de smager altså ikke særlig meget af fisk:-)

    Vi er måske for utålmodige? Man kan jo nok ikke se resultater efter 3 dage, men igen handler det nok meget om at mærke efter, hvad der er rarest for ens krop:-) Nu må vi se, når de syv dage er gået…

    Hvad med omelet med grøntsager uden kød, men med hytteost i for at banke proteinindholdet op? Det burde kunne holde sig i mange timer. Men det ER lidt svært det der med at være på farten i mange timer ad gangen, når man ikke vil have brød.

    Kh Trine

    • frk. sveske maj 14, 2012 hos 8:55 am #

      Hehe ja, opskriften ligger i baghovedet, men det med laks bliver nok først i kærestens selskab, så det ikke er helt spildta aftensmad, hvis jeg må melde pas.

      Ja, det må vise sig efter de 7 dage og jeg kan nok godt sige, at det bliver ikke stram praksis for mit vedkommende, men der er da helt sikkert mange dage, hvor jeg sagtens kan udvære den snack – specielt i hverdagene, men i weekenden vil jeg altså have plads til hygge med sunde snacks.

      Det er blevet til sandwich af den rest pizza, jeg havde fra i aftes, så den bliver lige pakket med et fryse-element i eftermiddag og så er jeg klar. Det er nemlig ikke nemt at snuppe noget på vejen, når man er på farten.

      KH
      – frk. sveske

  4. maja maj 14, 2012 hos 11:20 am #

    Har lige forsøgt at lave dine lakse deller, men noget gik galt!? Ha ha.. det ville simpelthen ikke hænge sammen! Så nu er det hele kommet i ovnen, til en stor fiske dunse..🙂 Iihh altså skide træls!
    Dine ser ellers super lækre ud!

    • detsundeliv maj 14, 2012 hos 8:12 pm #

      Ej, det var da godt nok træks Maja. Hvilken noget husk brugte du? Der kan være forskel på den med den grønne top og den til bagning… Det er det eneste, jeg lige kan komme i tanke om, de elan være gået galt… Var smagen god?;-)

      • Maja maj 14, 2012 hos 8:14 pm #

        Brugte den grønne. Endte med at smide det ud. Det ville bare ikke hænge sammen… Øv! Hader at smide mad ud.

  5. detsundeliv maj 14, 2012 hos 8:21 pm #

    Æv, hvor træls! Jeg hader også at smide mad ud:-(

    De hænger bedst sammen med den til bagning, men har tidligere fået det til at du fint med den grønne,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Venindemiddag « Det sunde liv - september 7, 2012

    […] Laksefrikadellerne smagte super dejligt. De var dog lavet af en færdig fars, der jo som regel indeholder en del hvedemel. Hvis su vil lave nogen helt uden, kan du finde en opskrift her […]

Skriv et svar

