Træn lidt hårdere

12 May

Jeg er endelig begyndt at kunne se lidt resultater min træning. Min mave er en smule fastere, og der er et eller andet, der ligner muskler på mine overarme. Og jeg ved godt hvorfor – jeg yder lidt mere, end jeg egentlig kan, når jeg træner. Tidligere har jeg kun ydet til grænsen.

Jeg træner relativt meget, men ikke mere end fem timer ugentligt! Så for at få det optimale udbytte, er det vigtigt, at give sig 700% HVER gang. Du skal smage blod, være ved at kaste op og ikke kunne få luft – helst på samme tid.

20120512-224653.jpg

Når jeg træner, ser jeg ofte piger, der står og småhygger sig nede i et hjørne af salen med deres 1 kilos håndvægte eller står og tripper på crosstraineren med en belastning på 5-7 stykker. Når man alligevel er afsted, kan man jo lige så godt give sig fuldt ud.

I dag til Body Pump gav jeg mig selv den udfordring, at jeg skulle have mere vægt på i alle sange, end jeg plejer. Og det lykkedes! Følelsen og stoltheden var skøn og bar mig i gennem de syrende og rystende muskler. Så husk at giv den en tand ekstra, når du træner, og resultaterne vil snige sig ind på dig.

6 kommentarer to “Træn lidt hårdere”

  1. frk. sveske maj 13, 2012 hos 6:09 am #

    Du har så evigt ret! Jeg har aldrig været super god til at give mig over grænsen, men når jeg har kæresten med som makker er det perfekt. Den fornemmelse minder jeg mig selv om, når jeg er alene afsted, for jeg vil IKKE spilde tiden, så jeg forsøger virkelig at presse mig selv og sveden springer af mig.
    Den er med ekstra vægt på i Pump-timen vil jeg forsøge mig med på onsdag. Ville bare gerne have to timer Pump i ugen, men den mandag aften passer mig SÅ dårligt, så det bliver kun til en om onsdagen.
    Tak for påmindelsen!

    God søndag til dig.
    – frk. sveske

    P.S. Skal du/ I til KBH for at studere?

    • detsundeliv maj 14, 2012 hos 8:19 pm #

      Hej Sveske

      Det er nemlig rigtig godt, hvis man træner sammen med nogen, så gir’ man sig altid en tand ekstra. Jeg elsker også, når min kæreste gider at løbe med mig, det er bare så sjældent han kan overtales, fordi jeg løber for langsomt:-)
      Det er træls med de Body Pump timer, at de ligger så dårligt for dig:-(

      Jeg skal studere videre i København. Jeg påbegynder min kandidat i dansk derovre. Min kæreste har fået job derovre, han afleverer speciale her om halvanden måned. Så der sker mange nye ting.

      Hvordan er det, bor du på Fyn?

  2. Maja maj 13, 2012 hos 8:53 am #

    Jeg får sådan lyst til at sige, husk nu at lytte til din krop! Det behøves nødvendigvis ikke at være hårdt hver gang, for at det giver resultat. Taler desværre af bitter erfaring:( jeg har træne for hårdt, for meget og i for lang tid.. Bla. Pump og løb. Det har bla resulteret i skader, dem
    valgte jeg at overhøre og derfor ingen hård træning i den næste lange periode til mig.. Suk! Det er hårdt!! Så piger pas på jer selv og lyt til jeres krop!🙂 så vil jeg prøve at finde glæden i en ny slags træning, nemlig yoga.. Det må jeg gerne træne. Det er sgu bare ikke det samme som løb, spinning eller pump.. Suk
    -Maja

    • frk. sveske maj 13, 2012 hos 9:22 am #

      Det er helt rigtigt, Maja. Begynder kroppen at sige fra er det på tide at drosle ned, finde alternativ eller tage en pause. Jeg bliver heldigvis bedre og bedre til at holde hviledage. Nok mest fordi, jeg så forsøger at give den gas, når jeg er afsted (og holde den dårlige samvittighed for døren)…
      Håber, du hurtigt kommer oven på igen! Er det ryggen, det er gået ud over eller?

      • Maja maj 13, 2012 hos 10:35 am #

        Åh ha.. Det er bare hele kroppen der har valgt at sige stop, plus jeg har et piskesmæld, som jeg ikke rigtig har taget hensyn til!.. Så jeg har opbygget nogle kraftige spændinger forskellige steder i kroppen, som så gør at jeg bla. Er blevet låst i ryggen, har smerter i hoften, min nakke, skulder.. Osv.. Lidt trist i en alder af 25 og skal proppe sig med smertestillende og muskelsgskappende medicin 3 gange om dagen!!:(

  3. detsundeliv maj 13, 2012 hos 8:47 pm #

    Kære Maja

    Du har så evigt ret Maja, Selvfølgelig skal man lytte til sig selv! Måske jeg burde have understreget nødvendigheden og
    Vigtigheden af hviledage, som er ekstra vigtige,
    når man træner hårdt. Det er bedre med tre hårde træningspas end seks dage med halv træning. Ja, og så skal man jo starte langsomt op, fordi sener og led tager meget længere tid at træne op end selve musklerne. Som du påpeger, er yoga også en skøn træningsform, som jeg selv dyrker minimum en gang om ugen. Jeg mener dog også her, at det gælder om at yde sit maksimale, måske især på nærværsfronten.
    Når alt det er sagt, vil jeg sige, at hvor er jeg ked af at høre alt det, du skal døje med allerede nu! Det er simpelthen så uretfærdigt! Jeg sender dig alle de bedste tanker!

Skriv et svar

