Lakseroulade af lækkerhed

16 May

I dag oplevede jeg for første gang i meget, meget lang tid at få ubehageligt lavt blodsukker med rystende hænder og svimmelhed. Havde skudt frokosten for længe, og det var åbenbart ikke nogen god idé. Derfor var jeg også ret stolt af, at jeg formåede at få klasket en lækker frokost sammen i stedet for at plyndre den æske chokolade, jeg modtog for at holde et oplæg for nogle yngre studerende i dag.

Nå, tilbage til maden:

20120516-155459.jpg

Jeg fik en god portion lækker rødkålssalat med æble, granatæble og mynte med en art lakseroulade.

Fyldet til denne lavede jeg af en lille moden avocado, 80-100 g hytteost, frisk dild og purløg, salt og peber. Det hele (ja, okay ikke avocadosten og -skrald) blendes med en stavblender og stykker af laks rulles sammen omkring. Mega nemt, hurtigt og ikke mindst lækkert.

9 kommentarer to “Lakseroulade af lækkerhed”

  1. maja maj 16, 2012 hos 3:03 pm #

    Kom til at tænke på, at der faktisk er en del andelslejligheder til salg i den forening at jeg bor i. Den er stor og derfor er huslejen billig.. Som sagt ligger det på Vesterbro, så hvis det har nogen interesse, så må du sige til🙂
    Faktisk er der en til salg i min opgang, min underbo. Super fin lejlighed i god stand, til forholdsvis billige penge.. omkring. 7750.000 med en mån. ydelse på cirka 2800, m. vand og varme..

    • maja maj 16, 2012 hos 3:04 pm #

      mener selvfølgelig 775.000🙂

  2. detsundeliv maj 17, 2012 hos 9:21 am #

    Det lyder ret spændende Maja. Vi kigger umiddelbart efter købe, men hvis den helt rigtige andel dukker op, er det bestemt også en mulighed. Ved du, om den er online tilgængelig, så vi kan tjekke den ud?
    Kh Trine

  3. Jane maj 17, 2012 hos 11:52 am #

    Jamen, hvor lækkert! Det skal jeg da prøve en af dagene!🙂

    • detsundeliv maj 19, 2012 hos 7:42 am #

      Så håber jeg, du kan lide det Jane:-)

      Din chokoladedessert med hytteost ser nu altså heller ikke helt skæv ud, mmmmNUM!

  4. Sheila Nielsen maj 26, 2012 hos 11:17 am #

    Det er jo lige alle yndlings-ingredienserne – tak!🙂

    ~Sheila~

  5. Trine maj 27, 2012 hos 7:03 am #

    you’re so welcome🙂

Skriv et svar

