Spændende spinatpesto og pæne peanutcookies

16 May

Jeg går jo rimelig meget op i at få brugt mine køleskabsrester, så jeg ikke skal smide en masse mad ud.

Jeg havde en lille rest babyspinat, som var ved at synge på sidste vers, så jeg brugte den håndfuld jeg havde sammen med 2 spsk. olie, 1 fed hvidløg, salt, peber, 1 spsk. friskrevet parmesan og 8 finthakkede mandler. Blende blende og vupti en lækket pesto til aftenens grøntsagsstænger:

20120516-221556.jpg

Til dessert fik jeg lækre peanutscookies efter opskrift fra Jane.

Jeg brugte blot almindeligt mandelmel og kun 80 g smør, da jeg ikke havde mere, så:

80 g blødt smør og 1 dl sukrin piskes, tilsættes et æg og piskes mere endnu med 0,7 dl mandelmel, 1 tsk. bagepulver og 2 spsk crunchy peanutbutter. Bages v. 175 grader i 10-15 minutter.

20120516-222050.jpg

De smager bedst kolde. Lidt hakket chokolade havde virkelig været et hit!

2 kommentarer to “Spændende spinatpesto og pæne peanutcookies”

  1. minslankekur maj 17, 2012 hos 9:14 pm #

    Mmmh, man bør altså gøre sig mere i hjemmelavet pesto! Ramsløgs-pesto er også helt fantastisk!

    • detsundeliv maj 19, 2012 hos 7:48 am #

      Åh ja, det må jeg altså også prøve. Jeg bor lige nær Risskov i Aarhus, der er et fyldt med ramsløg:-)

Skriv et svar

