Åbenbaring

19 May

20120519-091739.jpg

Det første, jeg gør, når jeg vågner lørdag morgen, er som regel at tjekke Min Tilbudsavis app’en ud. Jeg ELSKER at kigge reklamer, og de sidste mange år har jeg haft “reklamer nej tak”-klistermærke på postkassen af hensyn til miljøet, så der er iPhonen guld værd! Jeg får altid masser af inspiration til næste uges menu ved at se på gode tilbud.

På denne side fra Nettos katalog faldt jeg over de små olieflasker, som, jeg synes, er ret hyggelige og fine. Da mit blik løb videre ned over siden, nåede jeg lige at tænke “Hey, det var da billigt for en tærtebund”. Førhen kunne jeg i en snæver vending sagtens finde på at bruge Maizenas fuldkornsversion.
På mine tidligere kure ville jeg tænke, at jeg kunne spise det, når kuren var OVERSTÅET.
Men i dag mærkede jeg en fred og indre ro omkring, at jeg ikke kommer til at spise den slags igen. Jo, måske en enkelt gang, hvis det bliver serveret for mig. Men pointen er, at min nuværende livsstil er så tilfredsstillende, at jeg har lyst til at leve med den resten af livet. Og sådan har jeg aldrig haft det før, der har det altid været tidsbegrænset. Med andre ord en evig kilde til yoyo-vægt.
Så kan det godt være, at jeg ikke taber mig lige nu, men til gengæld holder jeg vægten, og det er altså også noget af en bedrift i sig selv for sådan én som mig.

I aften skal jeg til 10-års jubilæum med min folkeskoleklasse og jeg glæder mig – meget passende og apropos – som et lille barn. Pastasalat, kartoffelsalat osv. bliver en lille hindring, men mon ikke jeg klarer den:-)

6 kommentarer to “Åbenbaring”

  1. Bag hækken maj 19, 2012 hos 8:34 am #

    Jeg oplever lidt det samme, som dig. Endelig har jeg fundet fred med en kostændring, som jeg fortsætter med.

    Det giver lidt udfordringer, når man er i byen, men det er til at overse.

    • detsundeliv maj 19, 2012 hos 11:25 am #

      Og det er nemlig bare så skønt:-)

      Det gør det bestemt. Jeg spiser også af og til noget, der ikke helt hører til, men det vil jeg altså hellere end at komme med min egen madpakke. Så længe jeg holder mig til en smule og sjældent, synes jeg også, det går fint.

  2. Maja maj 19, 2012 hos 12:52 pm #

    Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg har det præcis på samme måde! God fest i aften🙂

    • detsundeliv maj 21, 2012 hos 8:11 am #

      Tusind tak Maja! Det var virkelig en god fest. Og rigtig god solskinsdag til dig i dag:-)

  3. frk. sveske maj 21, 2012 hos 6:13 am #

    Hej Trine,
    Det kan jeg også tilslutte mig. Jeg har også altid tænkt – det kan jeg få/ spise på ‘den anden side’ af kuren. Den der livsstilsændring, jeg har søgt efter i mange år er nu mere realistisk. Det kornfrie er helt sikkert holdbart for mig og det er så skønt og en befrielse, at det er ude og ikke er noget, jeg som sådan savner.
    Jeg vil heller ikke have madpakke med, når jeg er ude, men forsøger så at træffe de bedst mulige valg og ellers leve efter 80/20.
    – frk. sveske

    • detsundeliv maj 21, 2012 hos 9:20 am #

      Hej Sveske!

      Jeg er glad for at høre, at du også har det på den måde.
      Jeg tror helt sikkert også 80/20 duer, og der er jo ikke nogen, der dør af at spise en skive brød en gang om måneden, hvis man gider finde sig i lidt mavekneb og væske i kroppen:-)
      Det er bare et valg, jeg har taget, fordi jeg tror, det virker bedre for mig i længden.

      Kh Trine

Skriv et svar

