Kylling med indisk coleslaw

23 May

På trods af eksamenstravlhed fik jeg i dag bikset lidt “rigtig” aftensmad sammen, det trængte jeg til oven på en ordentlig omgang træning.

Udover at læse en masse madblogs følger jeg også med på et par modeblogs eller ti. Min yndlings er uden tvivl Emilys. Emily blogger også om andre ting end mode, og hun uploader nogle gange ret så lækre opskrifter.
Således inspireret lavede jeg en omgang kylling med en indisk inspireret coleslaw.

Du skal bruge (til to store portioner):

350 g kylling
2 store gulerødder
1/3 hvidkål (jeg brugte øko, og de er altså noget mindre end almindelige)
1 løg
1/2 frisk rød chili
2 fed hvidløg

Dressing:
2 dl A38 eller lignende
1 spsk. soya
1 tsk. spidskommen
Saft fra en citronbåd
2 tsk. agavesirup

Pynt:
2 spsk. sesamfrø

Steg kyllingen i kokosolie og strint lidt agavesirup, citron og soya på, nu hvor du alligevel har det fremme.
Mens kyllingen steger, snitter du grøntsagerne i små stykker. Kyllingen sættes til side på en tallerken.
Svits løg, hvidløg og chili i kokosolie og tilsæt derefter gulerødder og hvidløg. Imens blander du dressingen. Kom grøntsagsblandingen i en skål og lad det køle lidt af, mens du rister sesamfrø. Bland dressing og grøntsager, øs op på en tallerken, skær kyllingen i stykker og læg den henover. Til sidst drysser du de ristede sesamfrø på. Velbekomme:-)

20120523-204341.jpg

2 kommentarer to “Kylling med indisk coleslaw”

  1. Sheila Nielsen maj 23, 2012 hos 8:24 pm #

    Nom, det ser faktisk så godt ud, at jeg tror selv Manden i Huset vil kunne indtage det. Den opskrift ryger fluks på bogmærkelinjen – tak!🙂

  2. detsundeliv maj 23, 2012 hos 8:27 pm #

    Det var også rigtig lækkert. Og jeg tror faktisk også, de fleste mænd ville kunne lide den, fordi den er smagfuld og mættende:-)

Skriv et svar

