Nektarinis

2 Jun

I dag fik jeg lækre og meget, meget nemme is.

De var lavet af 200 g græsk yoghurt 7 % blendet med 150 g moden nektarin og 1 spsk sukrin.

Det blev til 4 is, der hver indeholder 73 kcal, og det er altså bedre end en sodavandsis, både smagsmæssigt og næringsmæssigt. Læs mere om sidstnævnte her hos Charlotte

Jeg fik en nektarinis som dessert til frokosten:

20120603-000042.jpg

4 kommentarer to “Nektarinis”

  1. Sheila Nielsen juni 3, 2012 hos 6:33 am #

    Uhm – sikke en god idé! Jeg har netop (-noget skeptisk…) investeret i Sukrin, og hold da op, hvor jeg er glædeligt overrasket. Det har slet, SLET ikke samme bismag som andre alternative sødemidler kan have🙂

    • detsundeliv juni 4, 2012 hos 1:07 pm #

      Og man kan jo bruge alt muligt frugt:-) Skal også have prøvet med de kirsebær, jeg har liggende. Sukrin er nemlig et rigtig godt alternativ, og jeg kan faktisk godt lide den lidt kolde eftersmag. Sukrin+ kan også anbefales:-)

      • Sheila Nielsen juni 5, 2012 hos 4:54 am #

        Ja, kirsebær.. Mums. Jeg har solbær liggende – kunne jeg godt tænke mig at prøve. Hvad er Sukrin+…?

      • detsundeliv juni 5, 2012 hos 3:39 pm #

        Uhm ja, det et sikkert også lækkert med solbær. Sukrin+ er Sukrin blandet med stevia, kender du det? Det er meget sødere end både sukker og sukrin. Det er udvundet af en plante, så det er 100 procent naturligt. Det har en lille bismag af lakrids, men blandet med sukrinen er den ikke fremtrædende. Sukrin+ og sukrin koster det samme, men + søder næsten dobbelt så meget, så det er jo lidt billigere i længden:-)

Skriv et svar

