Piv

6 Jun

Jeg havde ellers lovet mig selv, at I ikke skulle høre mere om sygdom.
Det er jo under to uger siden, jeg sidst havde influenza. Og nu er det her igen. Feber, ondt i alle led, snot, ondt i halsen
– you name it. Jeg kan leve med at være syg, men at det skal være oven i det kvindeløb, som min mor og jeg har glædet os og trænet til i flere måneder, det er FANDEME strengt og uretfærdigt! Altså! Jeg tudede sågar over det i går, men okay værre ting sker derude, så jeg klarer den nok.

Har netop talt med lægen, der leder det forsøg, jeg deltager i, som gør, at min pacemaker til maven pt. er slukket (bare rolig, jeg ringer altså ikke til lægen pga. en simpel influenza, det var af andre årsager:-)). Nå, men hun fortalte, at det sagtens kan skyldes, at den er slukket, fordi der sidder så meget immunforsvar i tarmfunktionen, så pyh – jeg glæder mig til at få den tændt igen, hvis alt går efter planen – på fredag.
Jeg går en travl weekend fyldt med gode ting og et eksamensforsvar i møde, og det er altså sjovest med overskud!
Nå, men jeg ville egentlig høre jer, om i kender til nogle fede løb i løbet af de næste par måneder, som vi kan deltage i i stedet?

I mellemtiden vil jeg vende tilbage til:

20120606-102804.jpg

14 kommentarer to “Piv”

  1. frk. sveske juni 6, 2012 hos 10:52 am #

    Rigtig god bedringe, søde Trine.
    Håber, forsøget giver noget positiv respons oven på to gange influenza.
    Hvor er det ærgerligt med jeres løb – håber I finder et andet at deltage i, så du kan slå din rekord.
    KH
    – frk. sveske

    • Bettina Andersen juni 7, 2012 hos 6:24 am #

      Øv, god bedring. Hvor ærgeligt. Men der kommer jo Marselisløb, som altid, og så er der Smuk Kvindeløb d. 23. september🙂

      • detsundeliv juni 7, 2012 hos 5:30 pm #

        Tusind tak! Og tak for gode tips! Kiggede faktisk også på de to. Jeg flytter dog til KBH d. 1/8, men overvejer at komme på Aarhus-besøg til Marselisløbet:-) Til det andet løb er jeg “desværre” i Paris:-)

    • detsundeliv juni 7, 2012 hos 5:40 pm #

      Tusind mange tak søde Sveske! Og ja, det var altså bare så ærgeligt! Man kan jo altid presse sig selv lidt ekstra, når man løber med mange andre. Men det må blive en anden gang snart:-)

      Ja, jeg glæder mig SÅ meget til at få tændt pacemakeren igen i morgen, så skulle det hele gerne komme op og køre igen:-)

      Kh Trine

      • frk. sveske juni 8, 2012 hos 5:13 am #

        Hej Trine,
        Håber, din krop kommer på rette kurs, når du får gang i pacemakeren i dag.
        Tænkte på, hvordan går det med kcal-tælleriet? Kommer der en opdatering? Min vægt bevæger sig til stor frustration i den forkerte retning, så jeg overvejer, hvad min nye taktik skal være (DOG er kcal-tælling udelukket, da jeg bliver ‘åndssvag’). Et kik i din maddagbog ville jeg dog gerne have – for at få et kik på, hvad du får for 1400-1600 kcal, når nu det er LCHF😉
        KH
        – frk. sveske

      • detsundeliv juni 8, 2012 hos 5:14 pm #

        Kære Sveske

        Me to, der går nok lige et par dage, men så skulle jeg gerne være up and running – bogstavelig talt:-)
        Kan jeg ikke få lidt af dit jern-helbred?;-)

        Det gik rigtig fint med kalorietællingen, indtil sygdom og hospital, hvor jeg kun har holdt sporadisk styr på det.
        Men det er i fuld gang igen fra mandag. En weekend med Aarhus-Skive-Aarhus-København-Aarhus skal lige “overstås” (hvis jeg da bliver frisk). Så laver jeg en opdatering og et maddagbogs kig i starten af næste uge.
        Altså bliver du for fokuseret på det? Det gør jeg også lidt… Tsk! Men det er jo meget rart at vide, nogenlunde hvad man kan indtage:-)
        Æv, det er jeg ked af at høre med vægten. Har du gjort noget anderledes, eller hvad tror du, det skyldes? Måske din krop lige skal vænne sig til alle de nyde kosttilskud og sådan?

        Kh Trine

  2. ellabella juni 7, 2012 hos 6:04 am #

    surt at du er syg.. hvad er det for en pacemaker du har? tænkte om du kan være syg fordi din krop renser ud?

    • detsundeliv juni 7, 2012 hos 5:36 pm #

      Ja, det er jo altid lidt ærgeligt, når man havde andre planer:-/ Det er en pacemaker, der regulerer tarmbevægelserne (sådan meget forsimplet fortalt:-)). Grundet et forsøg
      er den slukket nu, så min tarmfunktionen er dum, og når 80 % af immunforsvaret sidder i maven, så forklarer det nok influenzaen ret godt. Tænker du på, om min krop renser ud sådan ift. kost?:-)

  3. Rikke juni 7, 2012 hos 2:09 pm #

    http://www.motionslob.dk/løbskalender
    Håber det kan hjælpe lidt🙂

    • detsundeliv juni 7, 2012 hos 5:34 pm #

      Den vil jeg bestemt gennemgå! Tusind tak:-) Måske der er noget godt i KBH, nu jeg flytter derover.

  4. ellabella juni 7, 2012 hos 6:23 pm #

    ja, tænkte netop at det kunne være den rensede ud🙂 lyder vildt nok med sådan en pacemaker. Det har jeg aldrig hørt om før !

    • detsundeliv juni 9, 2012 hos 7:02 am #

      Ja, det kan jo selvfølgelig godt være:-) De sagde også på hospitalet, at mit immunforsvar sikkert var helt nede, forde pacemakeren var slukket. Ja, det er ret vildt. Det er blevet brugt i mange år til kvinder, der efter fødsler ikke kan holde på… sagerne:-) Men nu har de fundet ud af, at det også virker på problemer som mine, så det er bare skønt:-) Men fordi det er så nyt, er der desværre ikke så mange, der kender til det. Rigtig god weekend til dig!

  5. frk. sveske juni 8, 2012 hos 7:29 pm #

    Hej igen Trine,
    Jeg vil nu ikke sige, at jeg er indehaver af et jern-helbred, selv om det 7-9-13 er meget længe siden, jeg har været syg. Bøvler derimod lidt med underarme, skulder og ryg – som du ved. Det kunne jeg virkelig godt være foruden.
    Du har ret mht. kcal-tællingen, men jeg bliver alt for fokuseret og fanatisk – påvirker mig og mit humør for meget. Et kik i din maddagbog vil jeg sætte pris på, da jeg ikke har den bedste idé om, hvad min nye kost indeholder af kcal. (Da jeg talte sidst, var det jo fedtfattigt).
    Jeg ryger desværre lidt ind og ud af sukker-spiralen og det gør ikke noget godt, for noget som helst… der skal vist en kold tyrker til igen igen…
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 9, 2012 hos 7:06 am #

      Hej igen:-)
      Nej, det er nok desværre de færreste der er, men det er fedt, du ikke har været syg længe – håber det holder ved! Men man skal åbenbart have ét eller andet at døje med, og for dit vedkommende er det så skuldrene. Det måtte du altså godt blive fri for! Jeg håber, det hjælper med fyssen i denne omgang!
      Kender godt den der usunde fokusering, jeg præver rigtig meget at styre uden om den, det er lidt nemmere, når man må få 14-1600 kcal:-)
      Åh, det skide sukker, det er altså bare roden til alt ondt. Det e rnok en kold tyrker, der skal til – det er bare så svært…
      Kh Trine

Skriv et svar

