Mexiburger

7 Jun

Endnu engang har jeg hentet inspiration fra dygtige Frk. Sveske.

Hun havde lavet lækre burger”boller” efter samme princip som blomkålspizzaen.

Jeg brugte:
250 g groft revet blomkål
10 g hørfrø malet til mel
10 g sesamfrø malet til mel
10 g solsikkefrø malet til mel
2 æg
2 måleskeer FiberHusk
Salt, peber og lidt tørrer chili
10 g kokosolie til stegning

Bland alle ingredienser og klat dem ud på en varm pande. Jeg fik seks stk., og det passede lige med, at hver indeholdt 100 kcal.

20120607-211228.jpg

Bøffen blev lavet af 100 g Hanegal hakket hønsebryst med 10 g emmentaler.

Som tilbehør var der ristede champignons, salat, agurk og ikke mindst guacemole.

20120607-211409.jpg

Guacemolen blev kreeret af 1 moden avocado, 30 g A38, 1 tsk spidskommen, 1/2 tsk tørret ingefær, 1/2 tsk tørret koriander, 1/2 tsk chiliflager og saften fra en båd lime.
Jeg havde ikke lige mere hvidløg, men det gik helt fint uden. Se selv:

20120607-211600.jpg

4 kommentarer to “Mexiburger”

  1. Sheila Nielsen juni 7, 2012 hos 7:26 pm #

    Genialt!

  2. frk. sveske juni 7, 2012 hos 7:39 pm #

    Mums!
    Det glæder mig, at du havde succes med min opskrift🙂 Jeg skal vist også snart have burger igen – skønt at kunne spise det med god samvittighed.

    KH
    – frk. sveske

    P.S. Hvordan går det med helbredet?

    • detsundeliv juni 8, 2012 hos 5:18 pm #

      Uhm, ja – den var virkelig et hit. Så tusind tak for den!:-) ja, man føler næsten, det er helt forkert at have god samvittighed over burger;-)

      Noget jeg lige glemte at skrive i foregående svar. Hvis nu vi igen skulle have en udfordring, som ikke skulle være noget med kalorietælling. Hvad siger du så til syv dage uden mælkeprodukter? Er det for vildt? Jeg er selv MEGET i tvivl…

      Kh Trine

Skriv et svar

