Shopping for millions

11 Jun

Er det virkelig mandag? Hvor blev min weekend af? Nårh jo, jeg havde travlt med at køre i bil, bowle og køre i bil igen, køre i tog, bruge et par millioner og køre i tog igen. Vi har brugt lørdagen i Skive og søndagen med endnu en omgang lejlighedskigning i København. Og det udmøntede sig altså i et køb, der netop er gået igennem her til aften. Nu mangler kun alt det formelle, så skulle vi gerne være det, man kan kalde lejlighedsejere…
Det føles meget voksent og alvorligt, men også dejligt!
Jeg vågnede 100 gange i nat efter mærkelige drømme om penge og lejlighed. Der har derfor heller ikke været meget overskud til mad og træning (er også stadig drønforkølet). Hold nu fast, hvor er det umuligt at spise ordentligt, når man er på farten. Jeg har altså ikke lyst til at spise 7/11 kyllingespyd 7-11 (haha). Som følge deraf er min mave rund som en ballon og mit energiniveau i bund. Har 1 dag til at fikse det inden eksamen banker på onsdag, så i morgen står den på yoga fra morgenstunden og en dag med sund, god og nærende mad, som i selvfølgelig nok skal få et kig på:-)
Selvfølgelig kan en dag ikke udrette mirakler, men det kan få mig på ret kurs.
Jeg tror også, at det følelsesmæssige
stress omkring den store beslutning, det er at købe bolig, har fået mig til at spise ekstra og lidt ude af kontrol.
Fordi det er min måde. Og jeg kan have nok så mange gode intentioner om at stoppe op og tænke, inden jeg propper i hovedet, men jeg får det ligesom bare aldrig rigtig gjort.
Jeg springer ugens motionsindlæg over fordi jeg, som I ved, ikke har fået trænet på grund af sygdom. Det begynder at blue en vane: en uge med sygdom, en uge med træning, en uge med sygdom osv. Lad os håbe, den vane stopper nu.
Nå, jeg vil stoppe nu, det blev et lidt rodet indlæg, men jeg ville bare lige checke ind med en status.

God mandag aften til jer alle.

10 kommentarer to “Shopping for millions”

  1. frk. sveske juni 12, 2012 hos 5:34 am #

    Hej søde Trine,
    Tillykke med lejlighedskøbet. Hvor endte det så med at blive i KBH? Vesterbro? (Er faktisk lidt misundelig…)
    Puha, kender alt til det med kosten, når kroppen og hovedet er stresset. Jeg vil gerne med tilbage på rette kurs fra i dag. Dagen er i hvert fald startet rigtigt og madpakken er på plads.
    Rigtig god ‘genvinding’ af energien til dig i dag.
    KH
    – frk. sveske

    P.S. Det går rigtig god med Exomega-cremen – den måtte dog gerne trænge lidt mere ind, når der indimellem ryger lidt pudder oven på. Har du måske også et fif til en god mineralpudder måske? Men jeg er glad for den og tørheden jeg havde fået i panden er væk her efter en lille uge – det er skønt.

    • detsundeliv juni 12, 2012 hos 11:24 am #

      Hej søde Sveske

      Tusind tak! Vi endte såmænd med en på indre Frederiksberg 600 meter fra Søerne, det virker som et skønt og hyggeligt område:-)
      Det bliver spændende at komme derover, og nu hvor boligen er på plads, begynder jeg også at kunne glæde mig en smule.
      Hvordan kan det egentlig være, at du ikke bor i KBH mere?
      Det lyder godt, at du er klar på en lille frisk start! Så må vi lige holde hinanden i ørerne. I morges købte Jeg en masse lækre Hanegal produkter i Brugsen, der havde 25 % på deres pålæg denne uge, så der er i hvert fald en masse lækkert fedt og protein til mig:-)

      Ej, hvor skønt at høre med cremen, så godt at den virker. Det er rigtigt, den godt kan fedte lidt, men jeg kan faktisk godt lide det. Jeg bruger Tromborg mineral pudder, som jeg er meget, meget glad for. Den er lidt dyr, men meget drøj i brug. Dog skal man lige opmærksom på, at mineralpudder godt kan give små knopper (hvis du ikke er vant til at bruge det?)

      Rigtig god dag til dig!

      Kærlig hilsen Trine

      • frk. sveske juni 13, 2012 hos 5:42 am #

        Hej Søde Trine,

        Det lyder virkelig lækkert! Tror jeg, I bliver rigtig glade for🙂 Årh, søerne – lyder dyrt😉
        Jeg flyttede tilbage, da jeg ikke kunde finde job og var nødt til at flytte ud af den lejlighed, jeg boede i. Det var vist bare timingen, som ikke helt var til at blive hængende😉

        Deal! Vi holder hinanden i ørene!

        Ja, det er en god creme og den bliver introduceret for kæresten, når han kommer hjem igen – så må vi se, om den fedtet for meget til hans ellers tørre hud.
        Er det løs pudder den fra Tromborg? Jeg er lidt i tvivl, om den jeg har fra Kanebo er mineral pudder, faktisk. Den er fast, men fantastisk fordi den er usynlig!
        Ved du hvorfor det evt. giver knopper? Lukker porerne?

        God onsdag og eksamen til dig!
        KH
        – frk. sveske

      • detsundeliv juni 14, 2012 hos 2:31 pm #

        Hej søde Sveske

        Jeg håber også, vi bliver rigtig glade
        for det, helt billigt var det ikke:-)

        Åh, ja jobsituation kan jo gøre meget for valg af by, det ser jeg jo selv med min bedre halvdel.

        Det er spændende, om han kan lide den også så. Min kæreste mener, den lugter af lim, så han holdet stædigt fast i sin Biotherm.

        Ja, det er sådan en løs pudder. Jeg ved faktisk ikke helt, hvorfor man får de der knopper.
        Nogle mener, det er en allergisk reaktion, mens andre mener, det er porrene, der tilstopper. Jeg fik det lige
        I starten, men nu får jeg det aldrig, så for mit vedkommende kan det nok ikke være en allergisk reaktion…

        Kh
        Trine

  2. Maja juni 12, 2012 hos 5:46 am #

    Hvor endte i med at købe lejlighed henne?:)

    • detsundeliv juni 12, 2012 hos 11:10 am #

      På indre Frederiksberg såmænd:-) 600 meter fra søerne. Vi ville gerne være relativt sikre på at kunne sælge igen. Så det bliver spændende, om vi kan finde os til rette der:-)

  3. Sheila Nielsen juni 12, 2012 hos 6:58 am #

    Tillykke med lejligheden – og den nye stil som “voksen”!😉

    (Okay.. Jeg er 37, og ejer hverken hus eller lejlighed. *host*)

    Pheww.. Jeg kender også til stress og overspisning. I går var jeg hysterisk PMS; sur på alle og havde enormt ondt af mig selv (!) Så jeg kørte kalorier i gabet HELE dagen. Boller, nødder, Nutella og lakrids. Gik efterfølgende i seng kl 21 med en mave som en spærreballon der gjorde ondt. Hvorfor gør man det..??

    Nåmn, god vind til dig det næste stykke tid, forhåbentlig med flere positive oplevelser, end negative🙂

    ~Sheila~

    • frk. sveske juni 12, 2012 hos 7:06 am #

      Hej Sheila,
      Finder du en dag svar på, hvorfor? så sig lige til. Det svar jagter jeg også! PMS driver mig også for ofte i chokoladeskålen…
      – frk. sveske

      • Sheila Nielsen juni 12, 2012 hos 12:04 pm #

        Dét lover jeg… Men det er da en trøst at jeg ikke er den eneste!

    • detsundeliv juni 12, 2012 hos 11:06 am #

      Tusind tak Sheila! Det er lidt spændende.

      Den slags bekymringer kan vel også komme tidligt nok – man når det jo nok alt sammen:-)

      Åh, den skide (og uretfærdige) PMS-ting. Den skal altså bare gå langt væk. Jeg kender desværre alt for godt, den følelse du beskriver, når man så går i seng. Og udover en balonmave får man også ondt i hovedet af at ligge og slå du i det med, hvor uduelig og absolut ikke-mådeholden man er.

      Som Sveske siger, så du må endelig give lyd, hvis du finder nøglen til den hellige gral – at undgå PMS!

      rigtig god dag til dig

      Kh Trine

Skriv et svar

