Det kan man få for 1400-1600 kcal

12 Jun

Her kan I se et eksempel på en dag med 1424 kalorier. Så kan I få en fornemmelse af, hvad man kan spise for dem.

Dagen startede ud med halvanden times asthanga yoga, og det var en dejlig måde at få gang i kroppen igen oven på en omgang sygdom.

Derefter stod den på en rigtig herremorgenmad med scrambled egg af 2 æg, 1 bæger pasteuriserede æggehvider, 6 g smør og godt med friskkværnet peber og lidt salt, 2 Hanegal kyllingehapser, to stykker Hanegal bacon og det grønne indslag med 60 g friskbælgede ærter. 395 kalorier er vi på.

20120612-225233.jpg

Som snack snuppede jeg endnu en kyllingehapser på 15 g og kun 31 kcal.

Til frokost stod den på en blandet landhandel:

20120612-225356.jpg

2 stykker Hanegal mild spegepølse med remo og agurk, 80 g hytteost 4 % med agurk, endnu en kyllingehaps (de er SÅ gode), en bolle uden mel med 12 g brie og 4 g smør. Til dessert en abrikos, og det beløber sig i 368 kcal.

Eftermiddagsmaden så sådan ud: 20120612-225828.jpg

En bolle uden mel med 7 g smør, 12 g chokolade (en rest der have forputtet sig – troede alt var udryddet…) og en abrikos. 221 kcal.

Aftensmaden bestod af kyllingelasagne med ekstra mozerella.

20120612-230248.jpg

Det var kun 277 kcal, så jeg måtte have en lille aftensnack bestående af 7 g hasselnødder, 10 g valnødder og 1 abrikos. Således landede jeg på tilfredstillende 1424 kcal og kan nu gå i seng med god samvittighed, fordi kun 57 af dem kom fra noget, de ikke burde.

Sov godt derude og vær søde at krydse fingre for mig og eksamen i morgen – er DRØNnervøs, for jeg er slet ikke hjemme i det journalistiske stof på samme måde som på mit hovedfag i dansk… Argh!

12 kommentarer to “Det kan man få for 1400-1600 kcal”

  1. Maja juni 12, 2012 hos 9:04 pm #

    Hvad bruger du til at regne det ud? Madlog?

    • detsundeliv juni 14, 2012 hos 7:15 am #

      Jeps, jeg synes, det fungerer bedst:-) Har du prøvet det?

      • maja juni 14, 2012 hos 7:21 am #

        nej, men overvejer det! syntes bare at det kan virke liiiidt uoverskueligt at skulle indtaste alt sin mad…!?

      • detsundeliv juni 14, 2012 hos 7:33 am #

        Ja, det kan det også godt være.

        Jeg tror også, det kommer meget an på ens personlighed, om man kan affinde sig med det, og om det passer til én. Jeg kan enormt godt lide at få det sat i system og have det komplette overblik, og jeg synes, det er lidt sjovt og hyggeligt at veje og måle, men man skal ikke gøre det, hvis det bliver en sur pligt.

        Men du kan jo prøve det af og se, om det er noget for dig:-)

      • maja juni 14, 2012 hos 7:43 am #

        Ja præcis! Har prøvet det før, der droppede jeg det faktisk inden at jeg var gået igang, og fik mine penge retur.. haha🙂 Men overvejer lidt at gøre det, bare for 1 mån. tid.. planlægger du dagen før, hvad at du vil spise? Eller hvordan griber du det an..

      • detsundeliv juni 14, 2012 hos 2:07 pm #

        Haha, ja det er jo ikke helt til at vurdere det ud fra:-)
        Det kommer lidt an på, om jeg er ude eller hjemme.
        Hvis jeg er ude, bruger jeg som regel en halv times tid om aftenen på at smøre en madpakke, der passer til det timeantal, jeg skal være afsted.
        Hvis jeg er hjemme, laver jeg bare noget af det, der lige er til frokost. Jeg plejer at lave en løs madplan for ugen, som jeg kan købe ind efter, men der bliver ofte omrokeret i den, fordi jeg er ret lyststyret med mad. Så jeg planlægger lidt, men ikke minutiøst, hvis det giver mening?:-)

      • maja juni 14, 2012 hos 2:27 pm #

        Det giver helt sikkert mening🙂

  2. frk. sveske juni 13, 2012 hos 4:27 am #

    Lækker mad du har fået😉
    Dejligt med et kik på, hvad man får for kalorierne. Må du gerne gentage🙂

    KH
    – frk. sveske

  3. Sheila Nielsen juni 13, 2012 hos 6:45 pm #

    Håber eksamen var okay!
    Du får virkelig noget for kalorierne. Det er mad der mætter – godt gået!🙂

    • detsundeliv juni 14, 2012 hos 7:14 am #

      Den var perfekt heldigvis:-) Så skønt at have sommerferie!

      Tusind tak:-) Jeg synes også selv, jeg får sammensat det rimeligt ok, så jeg har en god mæthed. Men jeg har det nok egentlig bedst med 1600 kcal, især hvis jeg også skal træne…

  4. Mette juni 14, 2012 hos 11:46 am #

    Hold da op! Jeg er totalt overrasket over, hvor meget man egentlig kan spise…! Jeg har aldrig talt kalorier og kommer heller aldrig til det, men det er ret sjovt at se. Spiser selv lchf/stenalderkost og træner seks gange om ugen.
    Flere af den slags indlæg!
    PS: Totalt fed blog🙂
    /Mette

    • detsundeliv juni 14, 2012 hos 1:57 pm #

      Ja, det kan godt være lidt af en øjenåbner nogle gange! Også i forhold til hvad man absolut ikke kan spise meget af:-)
      Super sejt med al den træning!
      Og tusind, tusind tak for komplimentet,
      det er så dejligt, når andre sætter pris på ens arbejde:-)

Skriv et svar

