12+3

13 Jun

Nå, men det var den der eksamen vi kom fra! Jeg fik et meget overraskende 12-tal, og sjældent har jeg været så glad.

Min søde mor og min søde kæreste stod udenfor med blomster og smil, da jeg var færdig. Jeg fik en pengegave af min mor og en af min bedstemor, så de skal bruges på noget lækkert til mig selv, yay!

Efter eksamen var vi til (endnu) et bankmøde og så hjem og slappe lidt af, inden den stod på fejring med en lækker treretters menu.

Inden da fik jeg dog lige endnu to gaver – en danskvandsmaskine af min mors kæreste og en af min egen kæreste – ret sjovt at de begge have tænkt det samme. De er ret forskellige, så jeg skal lige finde ud af, hvilken en jeg skal beholde.

Vi spiste på Basilic i Mejlgade og menuen så ud som følger:

20120613-223915.jpg

Cremet aspargessuppe med tigerrejer og croutoner.

20120613-223959.jpg

Det møreste, møreste saltede andelår med lækkert grønt og en pebersauce til. De havde desværre udsolgt af den victoriafisk, jeg først have bestilt, men det vidner jo om friske råvarer, hvilket i mine øjne er ret så positivt.

20120613-224054.jpg

Desserten var en ovenud skøn rababersuppe med hvid chokolademousse og kammerjunker. Uhm!

På Basilic tager man selv sin vin med, og vi kom af med 962 kroner for 4 x 3 retters menu + vand og sodavand, hvilket var en meget rimelig pris, kvaliteten taget i betragning. Der kommer jeg gerne igen!

7 kommentarer to “12+3”

  1. frk. sveske juni 14, 2012 hos 5:24 am #

    Stort TILLYKKE med 12-tallet! Sejt gået, Trine. Klap lige dig selv på skulderen😉
    Lækkert med eksamensgaver, så må du ud og forkæle dig selv.
    Hvilke to danskvandsmaskiner har du fået? Får vi ikke at se, hvilken du vælger? Jeg har selv kigget på AQVIA…
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 14, 2012 hos 7:23 am #

      Tusind mange tak søde Sveske! Ja, det er altid dejligt at måtte forkæle sig selv lidt – selvom jeg nok burde spare op til møbler;-)

      Jeg tror faktisk, det er den fra Aqvia, jeg har fået af min kæreste og så en SodaStream af min mors kæreste (jeg har ikke så meget forstand på det).
      Jeg udloader billeder senere på dagen, og så kommer der selvfølgelig en anmeldelse af den, jeg vælger:-)

      Kh Trine

      • frk. sveske juni 14, 2012 hos 9:25 am #

        Hehe ja… Der må jo prioriteres lidt så😉

        Super, glæder mig til anmeldelsen. Jeg kan godt li’ AQVIA’s design – men ved faktisk ikke, hvordan SodaStream ser ud sådan lige.

        KH
        – frk. sveske

  2. maja juni 14, 2012 hos 7:50 am #

    Sejt gået! Tillykke med det flotte 12 tal, så kan det vidst ikke gøres bedre😉

  3. Sheila juni 17, 2012 hos 7:07 pm #

    Rigtig hjertelig tillykke med det fine 12 tal – men du virker også som en pige der har pæren i orden!

    Lækker mad. Bliver helt sulten, såeh… Jeg er ——————————> outta here😉

    ~Sheila~

    • detsundeliv juni 18, 2012 hos 8:42 am #

      Tusind tak Sheila! Skønt at det på en eller anden måde kan læses ud gennem skærmen;-)

      Haha, rigtig gid appetit!

      Kh Trine

Skriv et svar

