Henrivende hindbæris

13 Jun

Eksamen er (vel)overstået, og jeg skal have IS! Derfor måtte jeg i gang i køkkenet, og det blev til denne hindbærsag:

225 g fløde
200 g philadelphia
90 g past. æggeblommer
100 g past. æggehvider
225 g frosne hindbær
8 tsk sukrin+
1 tsk vaniliepulver

Kog hindbærrene op med en smule vand og 2 tsk sukrin+. Du kan også bare blende dem, hvis du ikke er hysterisk angst for novovirus som jeg:-)
Lad massen køle af.

Pisk fløden og vend osten i sammen med æggeblommer, vaniliepulver og 6 tsk sukrin+.

Pisk æggehviderne stive og vend dem i oste/flødemassen sammen med hindbær:

20120613-175508.jpg

Frys i mindst fire timer og rør rundt hver halve time de første to timer.

20120613-223343.jpg

Det er ikke kaloriefrit, men det er i det mindste fyldt med lutter gode ingredienser. En portion på 100 g indeholder lige knap 200 kcal.

6 kommentarer to “Henrivende hindbæris”

  1. frk. sveske juni 14, 2012 hos 5:35 am #

    Årh, sådan en skal jeg vist have i fryseren snarest, så der er lidt lækkerier til den søde tand på de varme dage😉
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 14, 2012 hos 7:19 am #

      Ja, men så må de varme dage altså godt snart lige komme, ikk’?

      Kh Trine

      • frk. sveske juni 14, 2012 hos 9:27 am #

        Bare de ikke bliver for varme, når jeg skal tilbringe det meste af sommeren på kontoret = arbejde!

        Har du sommerferie nu og til 1. sep. eller er der flere eksamner? Hvor langt er du i dit studie?

        Men IS er ALTID godt!
        – frk. sveske

      • detsundeliv juni 14, 2012 hos 2:02 pm #

        Åh æv – har du slet ikke noget ferie? Hvad er det, du arbejder med?

        Ja, jeg har nemlig så – det er helt vildt – det er jo over to en halv måned. Men meget rart, når vi skal flytte, så er der god tid til at pakke osv.
        Især fordi min kæreste sidder på sidste måned af specialet og ikke har så meget tid til at hjælpe.

        Jeg starter på kandidaten, og den tager to år, så det er fem år i alt. Jeg er dig blevet tilbudt en ph.d. i Aarhus, som jeg har sagt nej til, men overvejer at søge i København, og det lægger jo så lige 2-3 år til uddannelsen…

        Kh Trine

  2. frk. sveske juni 15, 2012 hos 5:15 am #

    Hej igen,
    Der er måske lidt ferie til mig sidst i august, men kommer også lige an på kærestens arbejde – vil ikke holde ferie alene.
    Nice, vil være studerende igen. Jeg arbejder som adm. back-up i en salgsafdeling. Så håber jeg, du snart får noget sommervejr🙂
    Det er jo super-timning, at du kan rykke med til KBH og starte på kandidaten derovre. Sejt med ph.d.’en😉 Der sker jo ikke noget ved at søge.
    KH
    – frk. sveske

Trackbacks/Pingbacks

  1. Isdessert « Det sunde liv - juni 27, 2012

    […] Isen havde man jo lavet i forvejen. Og det er faktisk det smarte ved denne dessert – den skal bare lige samles, og man slipper derved for at stå i køkkenet og gå glip af sine søde gæster. […]

Skriv et svar

