Farvel Pepsi Max

14 Jun

20120614-161701.jpg

I dag er det præcis to måneder siden, jeg sagde farvel til min trofaste ven gennem mange år, nemlig Pepsi Max.
Lige siden gymnasiet har jeg brugt
Cola Light og Pepsi Max på et usundt niveau. Til sidst drak jeg faktisk mellem 1 1/2 og 2 liter om dagen, hvilket er så vanvittigt, at jeg næsten ikke tør skrive det her, hver andre læser med.

20120614-161938.jpg

Sødestoffet og de mange andre kemiske tilsætningssstoffer var skyld i, at jeg gav slip. Man ved simpelthen ikke nok om alle disse forbindelser,
til at jeg tør fortsætte. Og meget af det forskningen peger i retning ad er bestemt ikke beroligende resultater.
Neurologiske lidelser som sclerose og alzheimerz er bare to af de sideeffter aspartam menes at have.
Desuden oplevede jeg personligt en voldsom påvirkning af mit blodsukker, selvom der reelt ikke er sukker i drikken, hvilket også må være sigende for den kemiske påvirkning, der sker af hjernen.

Jeg kan ikke sige mig fri for nogensinde at røre det igen. Jeg har de sidste to måneder drukket et enkelt glas, fordi min kærestes søde morfar havde gjort sig så umage, da vi kom på besøg og forhørt sig ved mine svigerforældre om min yndlingsdrik. Så tager jeg gerne et glas, ligesom jeg gerne spiser en kage og får lidt ondt i maven, når min velmenende bedstemor har bagt til mig.
Nogen vil måske være uenige i det synspunkt, men jeg kan godt forstå, hvis det kan være lidt vanskeligt for den ældre generation at hitte ud af ungdommens sære kostpåfund:-)

Men nu har jeg fået hele to danskvandsmaskiner (billeder og anmeldelse to come), så skulle Pepsi Max’en gerne forblive ude af mit liv.

6 kommentarer to “Farvel Pepsi Max”

  1. min slankekur juni 14, 2012 hos 3:23 pm #

    Jeg har faktisk drukket cola light i samme absurde mængder som dig, og har også for nylig skåret det væk pga aspartam! Så jeg kan absolut godt følge dig!🙂 held og lykke med at holde det, det har i hvert fald gået fint for mig so far😉

    • detsundeliv juni 16, 2012 hos 7:16 pm #

      Det er virkelig også flot klaret! Stort tillykke:-) Hvis vi har holdt det så længe, kan vi jo lige så godt fortsætte lidt endnu;-)

      Rigtig god weekend til dig!

  2. frk. sveske juni 14, 2012 hos 5:52 pm #

    Hold da op! Så må det være i går jeg rundede de 2 måneder😉 Har ikke tænkt mig at gå tilbage, men danskvand er min nye ven – især dem med smag. Glæder mig til at læse om danskvandsmaskinerne.

    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juni 16, 2012 hos 7:13 pm #

      Skide sejt! Det fortjener du altså også et stort klap på skulderen for. Jeg har så aldrig helt lært at elske de der smage, men vil helst bare have den helt neutral:-)

      Den ene ligger nede på posthuset, og derfor lader det vente lidt på sig. Men på mandag skulle de gerne bege være mig i hænde:-)

      Rigtig god weekend til dig!

      Kh Trine

  3. Jane juni 15, 2012 hos 2:12 pm #

    Tillykke! Og godt gået. Det er svært at ændre vaner, men her har du jo lykkes fuldt og helt! Det er mærkeligt som det lykkes at ændre nogle vaner, mens andre aldrig lykkes helt. F.eks. holdt jeg op med at ryge efter årevis med stort cigaretforbrug. Det var bestemt ikke nemt, men jeg gjorde det. Sukker derimod… don’t get me started! Ikke så nemt…:-/

    Vi har en soda stream til danskvand, som står og samler støv i et skab. Måske jeg skulle sende den til Sveske😉 Vi oplevede, at det var dyrere at købe kulsyrepatroner til maskinen end at købe (de billige) 2 liters boblevand i Netto…

    • detsundeliv juni 16, 2012 hos 7:09 pm #

      Tusind tak Jane! Lige denne last må du være glad for ligger én mindre til åg, når du har så stor en kæphest med aspartam;-) Det bliver spændende at se, hvordan samfundet reagerer, når den bredere offentlighed lærer om følgevirkningerne af det…

      Ja, det er virkelig mærkeligt… Det samme gælder for mit vedkommende for både cigaretter og alkohol… Og sukkeret er nøjagtigt lige så svært for mig… Har du nogen idé om, hvorfor noget er så meget sværere end andet?

      Tror da Sveske ville blive lykkelig for sådan én. Jeg tror heller ikke, man sparer så mange penge, men man slipper for at slæbe de tunge flasker frem og tilbage (meget god træning ellers), og så er jeg bare en sucker for seje køkkenmaskiner:-)

      Rigtig god weekend til dig!

Skriv et svar

