Aubergineruller

16 Jun

Jeg har set en opskrift et sted på nogle aubergineruller, men jeg kan desværre ikke huske hvor. Disse er derfor lavet ud fra fri fantasi og uden mulighed for henvisning. Hvis jeg har snupper lige netop din opskrift, må du endelig sige til, så krediterer jeg dig naturligvis!

20120616-212205.jpg

Du skal bruge:
200 g asparges (det var 21 stk. for mit vedkommende)
7 tynde skiver aubergine
120 g hytteost (jeg brugte 4,5 %)
Frisk basilikum
Frisk persille
5 g kokosolie
Salt og peber

Gnid aubergineskiverne med salt og lad dem hygge sig en halv times tid, mens du order lidt andet.
For eksempel rører hytteosten op med salt peber og en masse finthakkede, friske krydderurter – du kan bruge, hvad du har lyst til.
Skær enderne af aspargesene og damp dem i 2-3 minutter, der skal stadig være godt med bid i.
Skyl salten af auberginen og steg skiver e i kokosolien. Lad dem køle lidt af.
Læg en klat hytteost på hver skive og rul den sammen om tre asparges. Brug rullerne som tilbehør til lige, hvad du lyster. For mit vedkommende var det to lækre Hanegal pølser med 2 skiver Hanegal bacon om HVER selvfølgelig!

20120616-213331.jpg

Nu vil jeg sætte en film på til noget massiv kæresteafslapning efter en hård dag med Core Puls og en gåtur på 11 km:-)

2 kommentarer to “Aubergineruller”

  1. Kit juni 17, 2012 hos 2:28 pm #

    Hvor ser de lækre ud. Dem må jeg prøve en dag (:

    • detsundeliv juni 18, 2012 hos 12:28 pm #

      Tusind tak Kit – meld endelig tilbage, hvad du synes:-)

Skriv et svar

