Weekend Wok

18 Jun

Her i weekenden fik vi en meeeeget nem wokret, som er en af de få ting, vi kan enes om at spise herhjemme. Så når den står på wok, kan jeg nøjes med at koge pasta, som ikke er til mig (jaja, jeg er husmor fra 1950’erne – jeg stryger også skjorter og vasker tøj, hvis du vil have mere at forarges over;-))

Du skal bruge:

260 g kylling (en glad kylling er at foretrække)
15 g kokosolie
1 dåse kokosmælk med lavt kulhydratniveau (helst under 2 g)
850 g wokblanding (fryserbeholdningen blev tømt)
30 g rød karrypasta
2 tsk Herbamare urtebouillon

Steg kyllingen i 5 g olie på en varm pande. Put evt. lidt salt og peber på, hvis du synes. Jeg gjorde det ikke.

Varm 10 g olie op i en wok og tilsæt karrypastaen (brug bare den du bedst kan lide, eller den du lige har). Svits grøntsagerne og hæld kokosmælken over dem sammen med bouillon. Tilsidst tilsættes kyllingen, og der er serveret. Kan spises med grovpasta eller ris til, hvis man spiser den slags, men ellers fungerer det het perfekt uden.

20120618-231656.jpg

Min portion.

20120618-231737.jpg

Min meget sultne kærestes portion:-)

100 g indeholder cirka 100 kcal, så bare spis løs!

Skriv et svar

