Hyggelig aften og rejer på spyd

23 Jun

20120623-131424.jpg

Haha, så ved man bare, det har været en god aften i går, når man ikke ville gå glip af gæsternes selskab ved at stå i køkkenet og vaske op, og når de er
gået hjem for sent til, at det kunne gøres bagefter.

20120623-132746.jpg

Se nogle flotte, flotte værtindeblomster jeg fik. Alle, der giver mig blomster, kender mig godt nok til at vide, at lyserød er et must:-)

Vi havde besøg af en sød veninde og hendes søde kæreste, som heldigvis kommer rigtig godt ud af det med min bedre halvdel. Det er altså ikke altid lige let at finde et par, hvor alle svinger indbyrdes. Nå, men der blev hældt rigelige mængder øl og vin ned – ja og skøn danskvand for mit vedkommende. Til drikkevarerne skulle vi selvfølgelig have lidt mad, og det blev til en treretters med nye opskrifter.

Her får I forretten:

20120623-131907.jpg

Marinerede rejer på spyd med grønt til.

Marinaden er lavet af 40 g rapsolie, 2 tsk tørret ingefær, 2 tsk tørrede chiliflager, 2 store fed hvidløg, saften og skallen fra 1/2 lime1, spsk soya, 2 spsk hakket frisk persille, 2 spsk hakket frisk mynte, 2 spsk hakket frisk basilikum, lidt salt og peber.

20120623-132230.jpg

Jeg brugte optøede vannemeirejer, som lå i en pose i marinaden i seks timer, så smagen rigtig kunne trænge ind, hvilket er den vigtigste part i denne nemme opskrift.

Kom rejerne på spyd og bag i et ildfast fad i ovnen på 200 graders varmluft i cirka 10-12 minutter.

Server med lidt salat og agurk samt en limebåd til at presse over rejerne.

I dag skal jeg mødes med min søde veninde Helene på café og i aften står den på fødselsdag hos en af mine dejlige studieveninder, hvor flere af de andre smukke piger kommer:-) Jeg har derfor hygget med med disse i formiddag:

20120623-132558.jpg

Jeg eeeelsker at pakke gaver ind og får det aldrig gjort i forretningen.

Rigtig god lørdag til jer derude!

2 kommentarer to “Hyggelig aften og rejer på spyd”

  1. Maja juni 23, 2012 hos 5:58 pm #

    Hej.
    Det lyder som en hyggelig aften igår.
    Hvordan kan det være du holdt op med at drikke alkohol? Var det for at holde vægten? Og har du aldrig lyst til at drikke en kold øl f.eks?

    • detsundeliv juni 24, 2012 hos 7:21 pm #

      Hej Maja

      Dét var det i hvert fald også:-)

      Alkoholen blev lagt på hylden for knap ti år siden. Det har aldrig været pga. vægt, men hver gang jeg bliver opmærksom på kalorieindholdet i forskellige alkoholiske drikke, glæder jeg mig over, at jeg kan spise det ekstra til en lækker middag.

      Jeg stoppede, fordi jeg ikke bryder mig om at være fuld og ikke have kontrol over sig selv. Fik tit småondt i maven og kvalme, og det gad jeg ikke. Jeg bryder mig heller ikke om smagen.
      Jeg elsker at feste og går altid sidst hjem, men jeg har det bare bedst uden alkohol:-)

Skriv et svar

