Mozerellakylling i fad

24 Jun

Pyyyyyh, jeg er en træt én i dag. Jeg.kan.ikke.finde.ud.af.at.gå.hjem
– tsk! Fødselsdagen i går udviklede sig (selvfølgelig) til en bytur, og jeg sov først kl. halvseks i morges. Kl. 10 startede min dag, da der hele dagen har været folk og hente møbler mm. I forbindelse med flytningem satte jeg de fleste at mine ting til salg på DBA i sidste uge, men jeg havde ikke regnet med, det gik så stærkt. Der er jo en helt
måned, til vi flytter, så man kan diskutere, om det er lidt småproblematisk ikke at have lamper og spisebord… Hvis I har lyst, kan I se mine ting her:

http://www.dba.dk/min-dbadk/mine-annoncer/

En del er allerede solgt og figurerer derfor ikke mere derinde.
Som man kan se, er alt meget romantisk og piget, og det hat min kæreste fundet sig i i mere end et år, så nu er det på tide med en mere fælles indretningsprofil. I må VILDT gerne komme med tips til hjemmesider med fede ting, lækre boligblogs osv.!

Nå, men det var jo MAD, vi kom fra. Da vi havde gæster fredag, fik vi et nemt kylingefad til hovedret. Det var et stort hit med ovnmad som hovedparten af måltidet, det skruer ned for den stress, jeg ofte oplever, når jeg skal have gæster, fordi jeg vil gøre alt så frygteligt perfekt.

Du skal bruge:
5 stk. god kyllingebryst
1-2 pakker serranoskinke
1 kugle bøffelmozerella
Masser af frisk basilikum
2 store gulerødder
15 cherrytomater
2 store forårsløg

Lav en lomme i hvert kyllingebryst. Husk god hygiejne, når du roder rundt med råt fjerkræ. Fyld lommen med skiveskåret mozerella og nogle blade basilikum og vikl 1 eller 2 skiver serrano omkring herlighederne. Kødet lægges i et stort fad.
Skær gulerødder, tomater og forårsløg ud i mundrette stykket og drys dem med læs hånd over og mellem kyllingerne.
Alt efter størrelsen på kyllingebrystet kommer fadet en tur i en varmluftsovm på 190 grader. Mine fik en time, men det var måske liiiige i overkanten. Heldigvis giver grøntsager og fugt og væde fra sig som kompensator.
Vi fik ovnkartofler til, og jeg smagte også en smule. Uhm. Hvad man ikke så godt kan kalde en smule, er den portion slik, vi kværnede EFTER desserten (i det mindste ikke på min opfordring…). Manglerviljestyrke.dk

20120624-205747.jpg

Vi skulle naturligvis også have salat til, og denne bestod af en blandet salat, 1 håndfuld gojibær, 1 håndfuld smuldrede valnødder (så det blot er små stykker), 1 avocado og 10 sprøde asparges .
Dresseingen var rørt op af 2 spsk rapsolie, 1/2 spsk mørk balsamico, 1 lille tsk agavesirup og saften fra 1/2 lime.

Skriv et svar

