Morgenmad

25 Jun

Jeg ELSKER morgenmad. Det er mit yndlingsmåltid. Man er sulten efter en lang nats faste, og man har mulighed for at lægge en rigtig god bund for resten af dagen. En forkert morgenmad og mit blodsukker er “ødelagt” for resten af dagen. Nedenfor ser du nogle eksempler på morgenmad mellem 250-400 kcal, som holder mig godt mæt. Når jeg spiser frugt, er det ekstra vigtigt at få godt med fedt og protein til for at stabilisere blodsukkeret.

20120625-085223.jpg

Hjemmebagt kernebrød med smørebrie og vandmelon.

20120625-085310.jpg

Proteinpandekage med peanutbutter og frugt.

20120625-085348.jpg

Scrambled eggs med kyllingehapser fra Hanegal og vandmelon til.

20120625-085437.jpg

Omelet med Hanegal mild spegepølse og agurk til.

20120625-085529.jpg

Scrambled eggs med stegte Hanegal kyllingehapser i små stykker og en lækker smoothie af frossen nektarin og banan samt vindruer og vand.

20120625-085637.jpg

2 hårdkogte æg, et par skiver Hanegal mild spegepølse og en isagtig smoothie af frossen banan og nektarin samt vindruer.

20120625-085747.jpg

Proteinpandekage med peanutbutter, æble og lidt pynteblåbær.

God morgen til jer alle:-)

4 kommentarer to “Morgenmad”

  1. Sheila juni 26, 2012 hos 7:51 pm #

    Uhmm, skønne morgenmads billeder!

    Jeg er helt enig; morgenmaden er simpelthen basal, nødvendig og uundværlig!
    Jeg er bare typen der farer rundt som en flue i en flaske om morgenen, og derfor er morgenmaden begrænset til en stor portion yoghurt naturel, med hjemmelavet mandel/kanel/Husk/kokos/hørfrø drys. Frokosten er istedet sirligt og luksuriøst pakket. Men i weekenderne laver jeg også protein pandekager eller scrambled eggs og kød. -Og det mætter jo i MANGE timer.🙂

    Hurra for (lækker) morgenmad!

    • detsundeliv juni 27, 2012 hos 9:30 pm #

      Kære Sheila

      Det lyder nu ellers også som en dejlig morgenmad. Kan den holde dig mæt længe?

      Og hvor er det dejligt at høre, du giver dig tid til at forkæle dig med en lækker
      frokost – har indtrykket af at manges frokost bliver sådan noget “på farten”-noget.

      Happy breakfast eating:-)

      Kh Trine

      • Sheila Nielsen juni 28, 2012 hos 8:26 pm #

        Jep – jeg spiser morgenmad kl. 7 og har frokost kl 12. Er da sulten, dog egentlig kun lidt. MEN det skal lige siges, at køber jeg fx 0,1% yoghurt, er jeg kun mæt til ved 10 tiden! Så det skal altså være med en højere fedt %.
        Mange af mine kollegaer og medstuderende, er vildt nysgerrige mht min frokost. De fleste har nemlig hurtig-mad med. Så vil jeg hellere undvære…. Og nudler. Mange af de unge fra min klasse, spiser TONSVIS af hurtigt lavede nudler. Hvor er det sørgeligt, virkelig:-(
        Jeg bruger gerne et kvarter på at lave en lækker madpakke – det er jo trods alt dagens højdepunkter at spise – særligt når man ikke snack’er en hel masse ved siden af!

      • detsundeliv juli 1, 2012 hos 8:17 pm #

        Det er alligevel mange timer! Og du bliver heller ikke sulten hen på eftermiddagen?
        Nudler er simpelthen nærmest den værste frokost, jeg kunne forestille mig! Og det værste er, at de jo må have lært det et sted fra… Og lærer det videre fra sig, og så kører møllen ellers bare…
        Det lyder til, du er dejligt kreativ med dine madpakker, du burde dele dem på din blog;-)

Skriv et svar

