Ugen der gik i motion #7

25 Jun

Ferie burde være lig med masser af tid til motion, men jeg har haft så mange aftaler og ting, der skulle ordnes i forbindelse med lejlighedskøb, at det ikke er blevet til så frygtelig meget.

Men jeg er faktisk ligeglad, for bed du hvad?

Jeg stod FANDME på hovedet til yoga OG kom i en relativt svær forøvelse til håndstand! Nå! Jeg er stolt over det, og da vi lavede afslapning til sidst brugte jeg tiden på at takke min krop for det gode samarbejde! Det var en skøn følelse for en gangs skyld at være inderligt stolt over min egen krop. Ikke kun over den formåede præstation, for det var ikke samme stolthed, som når jeg løfter ekstra til pump eller løber så hurtigt, at løbebåndet er ved at smide mig af. Det ar en stolted over at kunne gørw noget, der gav mig en indre følelse af selvtilfredshed og lykke. Man kan måske sammenligne det med den vante skelnen mellem selvtillid (hurtigløb og tungløft) og selvværd (skønne yogaposes)…

Nå, men til sagen:

Tirsdag: 1 1/2 times Asthanga Yoga

Onsdag: 1 1/2 times Ashanga Yoga

Fredag: 1/2 times intervalløb

Denne uge byder heller ikke på træning fra mandag-onsdag, da jeg netop er landet i København. Men jeg skal gå en masse, og så giver jeg den gas med træning sidst på ugens

4 kommentarer to “Ugen der gik i motion #7”

  1. Caja juni 26, 2012 hos 12:41 pm #

    Ved du, hvor du skal gå til yoga i Kbh.? Jeg vil nemlig gerne begynde, men synes, at alle de steder, jeg finder, er ret så dyre?🙂

    • detsundeliv juni 27, 2012 hos 9:27 pm #

      Hej Caja

      Jeg har fået anbefalet Hamsayoga,
      men det er også ret dyrt.
      Min plan er at teste de forskellige træningscentre og deres yogainstruktører, når jeg kommer derover om en måned, så kan jeg skrive et indlæg om det, selvom der ko er lidt tid til:-)

  2. Jane juni 30, 2012 hos 6:08 am #

    Sejt med hovedstand. Jeg bliver stadig utilpas, når jeg forsøger for-stillingerne, så de er indtil videre udelukket. Jeg har heller ikke haft held med at finde et yogasted i København, der passer til mig ift. beliggenhed, tidspunkter for timer, etc…:-/

    • detsundeliv juli 1, 2012 hos 8:14 pm #

      Gør du? Sådan svimmel eller?
      Jeg skal som sagt rundt og teste, så håber jeg, jeg finder noget! Har du prøvet Hamsayoga på Nørrebro? Det er selvfølgelig lidt langt væk fra Valby, men de har mange timer og min ELSKEDE yogalærer her i Aarhus anbefaler dem varmt:-)

Skriv et svar

