Squashcarbonara

28 Jun

Denne opskrift er ingenlunde fedtfri! Eller lav på kalorier for den sags skyld. Men den indeholder meget få kulhydrater og er således et godt alternativ til tømmermmændsjunkfood. Jeg lavede den søndag, hvor jeg efter en lang nat i byen havde lydt til vaskeægte comfort food.

Du skal bruge:

300 g squash (1 stk.)
110 g ærter
110 g bacon
80 g champignon
70 g 7 % DDV youghurt
180 g fløde
40 g friskrevet parmesan
1 bæger past. æggeblommer
1 bæger past. æggehvider

Først skærer du tynde strimler af squashen gerne på et mandolinjern. Hvis du er tålmodig og elsker at snitte grøntsager som mig, skærer du pastastrimler af disse “plader”, men ellers kan du sagtens bare bruge dem, som de er!

Se hvor fine:

20120628-193827.jpg

Steg bacon på panden. Imens skærer du champignon i små tern og kommer dem derefter på panden sammen med ærter og salt og peber. Når det er svitset tilsætter du yoghurt og fløde.
Put squashstrimlerne på panden i 30 sekunder, mens du blander æg og parmesan i en skål. Massen vendes over de resterende ingredienser, og der røres rundt et halvt minuts tid. Serveres med friskkværnet peber.
Retten har 144 kcal pr. 100 g med en fordeling på 72 (!!!)% fedt, 11 % kulhydrat og 17 % protein. (Jeg spiste 300 g). Proteindholdet kunne bankes lidt op ved at tilsætte noget skinke af en art.

20120628-195645.jpg

2 kommentarer to “Squashcarbonara”

  1. Jane juni 30, 2012 hos 6:04 am #

    Ej, hvor er de fint skåret! Kunne da være jeg skulle anskaffe mig et mandolinjern. Jeg er en klovn til det snitteri. Og lækker ret også. Uhm!

    • detsundeliv juli 1, 2012 hos 8:06 pm #

      Det er virkelig et hit. Har vundet mit hos Lise fra http://www.detskalsmageafnoget.dk – det er SÅ knivskarpt og godt – kan varmt anbefales!
      Ja, den var ret god, men jo lidt skidt til dit nuværende mælkefri:-)

Skriv et svar

