Iskold iste

5 Jul

Der er ikke så meget mad at komme på bloggen disse dage. Det er begrænset, hvor spændende kold, flydende mad kan være… Yoghurt, koldskål, æblegrød you name it – I got it. Har fået hevet en visdomstand ud, og det var en hård omgang, så min mund skal lige gide at tygge igen – i morgen forhåbentligt. Der skal jeg nemlig lave en forsinket Fars Dags middag til min far og hans kæreste – de gider nok ikke spise blendede fiskefrikadeller I guess:-)

Nå, men et eller andet lækkert skulle jeg jo finde på, så jeg forsøgte mig med en hjemmelavet iste.

Jeg brugte en liter kogende vand og tre tebreve med Tropical Fruit smag. Du kan bruge lige den smag, du har lyst til og gerne en naturlig te, så der ikke er tilsat alt muligt hejs. Teen skal trække længe, så den bliver kraftig – helt op til en halv time. Så rører du 1-2 tsk. sukrin+ i, mens væsken stadig er varm (så smelter det nemlig). Jeg kom lidt mere i, og det blev for sødt, jeg gætter på, man helt kan udelade det, hvis man ikke vil have sin drik helt så sød, som jeg er vild med. Sukkertand.dk. Pres saften fra en halv økolime ned i teen og kom resterne ned i væsken. Skær en fersken eller nektarin i små både og tilsæt også dem sammen med en håndfuld mynte. Lad det køle af nogle timer i køleskabet og bland det med danskvand i det mængdeforhold, du ønsker.

20120705-204212.jpg

Skriv et svar

