Spiseklar Spidskål

8 Jul

Nå, det var det dersens spidskål, vi kom fra…

Som sagt glemte jeg i min iver over at kunne tygge at tage billeder af min hjemmelavede middag i fredags.

Vi fik de her Fiskefrikadeller med hjemmerørt remo og råkostsalat af gulerod og æble med en håndfuld gojibær i.

Ja, og så spidskål. Det er ikke nogen egentlig opskrift, men det smagte bare så lækkert, at jeg ville fortælle jer om det, fordi det er så nemt og sundt.
Jeg skar et helt spiskål i strimler, svitsede det på en stor pande i to-tre minutter, hældte saften fra en citron og 25 g smør over sammen med groft salt og friskkværnet citronpeber – vupti. Passer til det meste – hit!

Jeg fik den lillebitte rest, der var tilbage til min aftensmad i går sammen med lidt andre rester:

20120708-220607.jpg

2 kommentarer to “Spiseklar Spidskål”

  1. Nina juli 8, 2012 hos 8:49 pm #

    Spidskål er også rigtig godt i tzatziki i stedet for agurk! (Så er man fri for at vride agurken igen og igen)

    • detsundeliv juli 8, 2012 hos 8:50 pm #

      Skide godt tip Nina! Det må jeg prøve:-)

Skriv et svar

