Aftensmad på 7 sekunder…

16 Jul

…er måske lidt af en overdrivelse (eller ret beset en underdrivelse?). Men for søren, hvor var det hurtigt og nemt.

Jeg kom først hjem fra træning 20.30 (fordi jeg er et sludrechatol af dimensioner), og så skulle der noget energi ind hurtigt.

Jeg smed en pakke kyllingefileter i en klat kokosolie med noget frisk rød (stærk) chili. Svitse svitse og så lidt soya, sød chilisauce (der lever vi lige med lidt sukker i den hurtige sags tjeneste), lidt fish sauce og peber. Mens det stegte videre snittede jeg noget dejlig frisk øko spidskål (Irma have 25 % på økosortimentet i dag), svitsede det i lidt kokosolie og friskpresset citronsaft. Samle og vupti:

20120716-222422.jpg

Nem, hurtig, sund OG billig aftensmad –
armen – der er jo ikke et øje tørt:-)

8 kommentarer to “Aftensmad på 7 sekunder…”

  1. frk. sveske juli 17, 2012 hos 7:07 am #

    Lækker og nem aftensmad – lige efter mit hoved.
    Jeg var også sent hjemme, men fik dog en gang ‘morgenmad’ til aftensmad, som du kan se på min blog.
    Jeg håber ikke smerterne fra manglende tand og frustrationerne over manglende træning, er gået ud over vægten i denne uge?

    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv juli 25, 2012 hos 2:00 pm #

      Kære Sveske

      Ja det er skønt med nemme og sunde løsninger:-)
      Din aftensmad så nu altså også dejlig ud.

      Je tog heldigvis ikke på sidste uge, men til gengæld har weekendens københavnertur hævnet sig lidt på vægten. Er det kun mig, der synes, det er vanskeligt, når man er ude flere dage i træk? Jeg har det altså bare nemmest i mit eget køkken…

      Kh Trine

      • frk. sveske juli 26, 2012 hos 6:02 am #

        Hej igen,
        Jeg er helt enig – det er nemmere i eget køkken! Meget nemmere. Jeg var også til grill hos mine forældre i går og selv om den stod på lækker kød, spyd og grønt – så spiste jeg ALT for meget. Trøster mig med, at det var gode sunde sager, men jeg er ret sikker på, at det forhindrer vægttab i denne uge… (har vejedag fredag).
        KH
        – frk. sveske

      • detsundeliv juli 26, 2012 hos 8:09 pm #

        Kære Sveske

        Åh det kender jeg alt for godt det med ay spise for meget ude, også selvom det er af det gode… Men det smager jo bare så godt og er så hyggeligt…
        Kan du godt holde dig til at veje dig om fredagen så?

        Kh Trine

      • frk. sveske juli 27, 2012 hos 9:04 am #

        De seneste uger har jeg kunne holde mig til at veje mig 2 gange i ugen – så jeg er stærkt på vej til en enkelt gang😉
        Det der irriterer mig mest er, at jeg lader ‘tallet’ påvirke mit humør. Det er den tærskel, jeg gerne vil ud over… Det er jo bare et ‘tal’ (lige som alder).
        Ha’ en dejlig fredag i sommervejret (måske sidste dag i denne omgang).
        – frk. sveske

      • detsundeliv juli 29, 2012 hos 11:53 am #

        Det er da super godt gået!:-)
        Sådan! Jeg kender godt det med, at tallet påvirker en alt for meget, så kan man gå der og slå sig selv i hovedet med det.

        Håber du nyder weekenden.

        Kh Trine

  2. healthmyway juli 18, 2012 hos 2:50 pm #

    Mmm, ser lækkert ud – det må prøves!
    I øvrigt rigtig skøn blog du har dig, læser gerne med dagligt…🙂

    • detsundeliv juli 19, 2012 hos 6:04 am #

      Den smagte også særdeles godt:-) Tusind tak for de søde ord, det er så dejligt, når ens “arbejde” påskønnes!

Skriv et svar

