Broccoli med rejer og lime

30 Jul

Her til aften skulle aftensmaden (igen) være nem, da jeg kom sendt hjem fra første yoga praksis i to uger. Pyh, jeg har savnet det, men mim søde yogalærer har haft ferie, og det har hun jo fortjent! Og så skulle den have godt med fedt i sig, det trængte jeg til.

Jeg kogte et par buketter broccoli nogle minutter, i mens Jeg ristede cashewnødder på en tær pande. Derefter svitsede jeg 1/2 frisk chili i små stykker i godt med kokosolie og fyldte panden med vannemeirejer, som blev overhældt med 2 spsk soya, saften fra
1/4 lime og lidt ekstra tørrede chiliflager. Læg rejerne over broccolibuketterne, drys med cashewnødder top med 1/2 avocado og pres saften fra 1/4 lime henover herlighederne – et voilá:

20120730-220023.jpg

4 kommentarer to “Broccoli med rejer og lime”

  1. frk. sveske juli 31, 2012 hos 5:31 am #

    Uhm Trine, det ser lækkert ud. Hvis bare min krop (og smagsløg) var glad for rejer…
    Det er godt nok desværre længe siden, jeg har fået físk :S Burde nok gøre alvor af den fiskefilet, som kæresten og jeg drømte om i går. Mon man kan panere i mandelmel? kokosmel?
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv august 1, 2012 hos 6:25 pm #

      Uhm jeg elsker rejer. Er det konsistensen eller smagen, du ikke er glad for?

      Hvad med Fiskefrikadeller med hjemmerørt remo? Det smager stortset ikke af fisk:-)

      Det er et godt spørgsmål med paneringen. Altså man kan jo altid bruge majsmel. Godt nok er det korn, men det er i det mindste glutenfrit, og det er jo ikke 1 kg vi snakker om. Og hvis det får sund fisk til at glide ned, kan det måske forsvares?:-) Eller måske halv mandelmel halv majsmel, så er det kun halv skade:-)

      Kh Trine

      • frk. sveske august 2, 2012 hos 6:04 am #

        Hej igen,
        Det er både konsistens og smag (som kan skyldes, at min krop er ikke tåler skaldyr).
        Ja, de fiskedeller har jeg stadig ikke fået lavet… Bumbum må lige vente til kærsten er på job igen, for det er ikke lige hans livret.
        Ja, majsmel er et bud, det er bare ikke noget, jeg har på lager. Kroppen ville sikkert blive glad for sunde fiskeolier.
        KH
        – frk. sveske

      • detsundeliv august 3, 2012 hos 6:20 pm #

        Ej øv hvor træls, du ikke tåler det. Hvordan reagerer du på det?

        Ja så må du prøve dem, når han er tilbage på pinden igen:-)

        Kh
        Trine

Skriv et svar

