Spidskålsruller og gode nyheder

1 Aug

Jeg er næppe den første i lowcarb madblogland til at poste en spidskålsrulle, måske nærmere den sidste, men det blev mit forsøg altså ikke dårligere af:-)

Jeg lavede en omgang Hanegal kyllingefars (400 g) stegt i kokosolie med løg, rød peber og champignon. Det blev krydret med 1 tsk tørret ingefær, 1 tsk garam masala, 1 tsk. tørret koriander, 1 tsk. tørret spidskommen og 1 tsk. tørrede chiliflager.

Det blev rullet sammen med en omgang tomatsalsa i blade af spidskål. Tomatsalsaen var desværre ikke hjemmelavet, men den var uden sukker og meget andet skidt, så helt dårligt var det ikke. Nogle gange skal det altså bare være nemt. Især lige for tiden hvor flytning og meget andet optager mine tanker.

Nå men rullerne så sådan her ud:

20120801-155435.jpg

Som tilbehør fik jeg en tomatsalat af 1/2 bakke tomater, 1/2 kugle bøffelmozerella, masser af frisk basilikum, salt, peber, 1 tsk rapsolie (ville foretrække oliven, men var løbet tør) og 1/2 tsk rød balsamico.

20120801-155639.jpg

Aftenens tallerken:

20120801-155721.jpg

20120801-155753.jpg

Af farsen var der til tre måltider og
spidskålen har jeg stadig masser af. Så kan man altså godt leve med betale 45 (tror endda jeg fik denne pakke på tilbud til 30 kr) kroner for en pakke fars, selvom man er studerende, når man så oven i købet kan spise det med god samvittighed.

I dag har jeg fået en rigtig god nyhed. Jeg har fået dispensation til at komme ind på mine første prioriteter af fag på KU. Først havde jeg fået afslag, fordi pladserne var optaget, selvom jeg søgte samme dag, som jeg fik brevet med oplysninger til at søge med. Jeg henvendte mig naturligvis til mit nye fakultet med en del uforståendhed. Det skyldtes tilsyneladende, at dem, der har en Bachelor fra KU får brevet længe før dem udefra, hvilket jo er ret så urimeligt. Jeg skrev en klage til studielederen, som personligt har sendt mig en besked om dispensationen i dag, så jeg er glad. Således starter jeg til september på de to fag Ledelseskommunikation og Medieret Selvfremstilling. Yay!

8 kommentarer to “Spidskålsruller og gode nyheder”

  1. frk. sveske august 2, 2012 hos 6:00 am #

    Uhm! Det ser lækkert ud, den menu kunne jeg godt have spist.
    Dejligt, det faldt i hak med studiet. Er I ved at rykke teltpælene op?
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv august 3, 2012 hos 6:19 pm #

      Det var ret lækkert, sådan lidt mexicansk/tortilla-agtigt:-)

      Ja, jeg er så glad for det! Vi er så småt ved at pakke og sådan, men min kæreste skal lige forsvare speciale på tirsdag, så skal der arbejdes derefter, for vi flytter næste lørdag:-)

      Kh Trine

  2. Mette august 3, 2012 hos 5:00 pm #

    Kukkuk, jeg savner din blogposts🙂

    kh Mette

    • Mette august 3, 2012 hos 5:01 pm #

      Og hvis du overhovedet skulle være i tvivl, så var det ment positivt og ikke som en hunsen!

      • detsundeliv august 3, 2012 hos 6:16 pm #

        Det blev slet ikke opfattet negativt, der var bare en skøn kommentar at få! Der er straks et stks blogpost:-)

  3. Jane august 9, 2012 hos 10:24 am #

    Håber, du blive glad for at bo herovre. København er en herlig by. Men det er Aarhus nu også. Det er jo også min hjemby. Jow jow…🙂

    • detsundeliv august 14, 2012 hos 6:59 pm #

      Jeg ved ikke hvorfor, men jeg havde fået ind i hovedet, at du var indfødt køwenhawner.
      Jeg håber også, jeg bliver glad for at være her. Dine dejlige restaurentanbefalinger har i hvert fald
      givet mig en masse at se frem til:-)

      • Jane august 15, 2012 hos 4:05 pm #

        Jeg har også efterhånden boet længere tid i København end i Aarhus. Jeg flyttede til Aarhus, da jeg var 11 år og forlod byen igen, da jeg var 19. To år i Paris og så endte jeg i København. Her er rart. Jeg tror, jeg bliver her🙂

Skriv et svar

