Madindkøb

21 Aug

I dag cyklede jeg forbi Torvehallerne. Jeg var ude for at finde en ny kattegruspusher (hvis nogen er interesserede, kan man få Cathrine kattegrus hos dyrlægen i Blågårdsgade 25, haha), købe nyt kattetoilet (Jaaa,han er et heldigt asen ham Kaj), købe småting til den forestående ferie og sådan.
Nå, men tilbage til Torvehallerne – jeg tvang mig selv til ikke at gå derind, selvom det ligefrem trak i mig. Men jeg tager til Aarhus i over morgen og direkte på ferie, så det nytter ikke noget at fylde køleskabet op.
Men straks jeg er hjemme, drøner jeg derned!

Et par dage inden vi flyttede fra Aarhus, var jeg på sundhedsindkøb, hvilket resulterede i denne herlighed:

20120821-200519.jpg

Bagerst fra venstre: Sukkerfri nøddecreme fra Cavalier, HUSK, tørrede øko morbær – bærrene smager lidt af rosiner, men med en lille bismag af karamel, og så drøner de ikke i blodsukkeret på samme måde som rosiner pga. et lavere glykemisk indeks – jeg planlægger et forsøg med at chokoladeovertrække dem, uhm…, min yndlingsdrik for tiden – blåbær smoothie, kulsyrepatron til min AQVIA danskvandsmaskine, lauerbærblade, fine plastre i tøsefarver fra Søstrene Grene (holder af H til…), wienerpølser uden skidt og (ka)(m)el, høhø, store saftige dadler, mandler, skyr, Hanegal hønsefars, Lecithin granulat – bruges til mange raw food kager og skulle give en cremet lidt flødeagtig smag, caroobpulver, søde danske hindbær, sukkerfri chokolade sødet med Stevia – SÅ lækkert og alt for farligt. Jeg prøvede varianterne med lys chokolade/banan og hvid chokolade/kokos – kæmpe NAM, kokossmør, pebermynte olie og Helseklidbrød.

Meget af det skulle bruges til en selvopfunden rawfoodsnack, der mislykkedes megetlidt på grund af aaaalt for meget pebermynte. Så den opskrift får i vist lige en anden gang i en modereret udgave:-)
Chokoladerne er for længst væk, og jeg har endnu ikke set dem i København, hvilket nok er meget heldigt…

7 kommentarer to “Madindkøb”

  1. Vicki august 21, 2012 hos 6:51 pm #

    Ved du hvor man kan købe sukkerfri nøddecreme i Århus, Trine?

    • detsundeliv august 21, 2012 hos 8:19 pm #

      Det kan du tro:-) i de fleste helsekostbutikker – fx. Ganefryd nede i Klostergade eller i Helsemin på Bruuns Bro. Det smager SÅ godt!

  2. Emma august 21, 2012 hos 7:45 pm #

    Hej🙂
    Kan man godt bruge den slags HUSK på billedet i almindelig madlavning? Jeg har nemlig den samme, og har altid troet, at det var en “medicin-ting”, som man kun skulle bruge, hvis man havde maveproblemer. Men det kunne da være rigtig godt, hvis det viste sig, jeg har taget fejl? Har nemlig set mange opskrifter med HUSK, troede bare ikke, det var den slags..?😀

    • detsundeliv august 21, 2012 hos 8:25 pm #

      Hej Emma

      HUSK er fibre fra loppefrøskaller, og på den måde medvirker de til en god og sund fordøjelse og fungerer på den måde “medicin-agtigt”:-)
      Den grønne HUSK er en lidt grovere udgave end den gule HUSK til bagning, der fåes i Helsekostbutikker, men den kan som oftest godt bruges. Eneste forskel er, at dejen hænger en smule bedre sammen med den gule. Jeg har dog ofte brugt den grønne til bagning og pandekager f.eks. Håber det var svar nok – skriv endelig hvis du skal have uddybet noget:-)

      Kh Trine

  3. frk. sveske august 22, 2012 hos 5:43 am #

    Hej Trine,

    Sikke en masse lækre sager!
    Efter mit og kærestens besøg på Råbar (stort tak for den anbefaling), skal jeg også have fat i morbær og det med chokoladeovertræk er ikke en dårlig idé. De kan købes med rå chokoladeovertræk, men de er ret dyre…
    Bruger du den viste kokossmør i stedet for kokosolie eller hvilken er den favorit til raw snacks, bagning, stegning?

    KH
    – frk. sveske

    P.S. Hvor skal du hen på ferie? Er det med kæresten?

    • detsundeliv august 22, 2012 hos 8:07 pm #

      Kære Sveske

      Ja, jeg elsker bare at købe den slags lækkerier ind, er du ikke også vild med det?🙂
      Ai, hvor godt I kom derind – hvad fik I? En af deres ansatte har åbenbart fundet har ind og har spurgt, om hun må linke til mit indlæg på deres Facebookside. Er så glad for, personalet dernede får den fortjente ros:-)
      Så dem godt med rawchokolade, men de kostede 90 for en bitte pose, og min kostede 34, var meget større, og så kan man jo nemt selv fikse chokoladen.
      Jeg bruger Cocosa kokosolie, som er neutral, så det kan du til alt. Synes Urtekrams er lækker til pandekager og bagning, men til kød og grønt synes jeg, det smager for meget igennem. Smøret er til rawkager og -snacks, som jeg har set i Caroline Fibæks bog, har ind til videre kun brugt det i den mislykkede snack, hehe.
      Jeg tager en uge til Cannes med to veninder – så lækkert:-) Kæresten har desværre ikke tid, fordi han lige er startet på arbejde, så det bliver til en weekend i efteråret og nok en måneds tid i USA næste år:-) I skulle ikke ud at rejse vel?
      Kh Trine

      • frk. sveske august 23, 2012 hos 5:55 am #

        Kære Trine,
        Jo, det er jeg – brugte også en halv time på min online pusher i aftes hehe. Der skulle jo bestilles et par nye kosttilskud efter Fredes anvisninger og så var der jo lige et par lækkerier, som skulle med i kurven😉 Love it! Helseshopping, som min kæreste siger. Det bedste er, at turen også går til den lokale butik i dag eller i morgen. Kan man købe for mange sunde lækkerier? ;-P
        Jeg har blogget besøget på Råbar i dag – men vi fik burger (mig) og brunch (kæresten). Det var virkelig lækkert og super venlig betjening. Perfekt tip! Tak🙂
        Jeg har længe haft Urtekrams, men tænker, jeg skal prøve en med neutral smag næste gang. Jeg har dog ikke tænkt over det med smagen, men steger også tit i dejlig øko smør…Uhm! Okay, jeg har ikke lige lagt mærke til, at det var smør-udgaven hun bruger, har bare brugt kokosolie, når jeg har lavet raw.
        Lyder alt for skønt! Dejligt med en ferie inden studiestart. Jeg skal faktisk på surprise-ferie (kæresten har booket). Orv… USA. Det har vi også planer om, selv om vi ikke har fået taget hul på planlægningen endnu… Vil I rejse rundt? Har I lavet planer? Det må vi lige ‘snakke’ mere sammen om😉
        Ha’ en dejlig dag!
        KH
        – frk. sveske

Skriv et svar

