Nyt job

23 Aug

I går ringede min telefon med en glædelig nyhed.

Jeg har fået et nyt job her i København. Og det er ikke et hvilket som helst job – det er job, jeg ikke turde fortælle, jeg skulle til samtale til, fordi det var så fedt, at jeg langt fra var sikker på at få det (ja, og derfor kunne jeg jo godt have fortalt om det alligevel, men stolheden I ved…).

Jobbet er som tekstforfatter/blogger i en markedføringsvirksomhed, der arbejder med søgemaskineoptimering. Det er sindssygt studierelevant OG mega spændende, og ydermere er det en stor virksomhed, der giver mulighed for job efter endt studie, hvilket ikke er at kimse ad i disse tider. Jeg har hørt fra alle, at det er sindssygt svært at finde studiejob i København – især studierelevante, men selv almindelige kontor-/sekretærjobs modtager ofte mere end 200 ansøgninger. Så jeg er så glad for at have fået et job under to uger efter, jeg kom herover. Og også sådan lidt ydmyg taknemmelig og i tvivl om jeg fortjener det, men selvfølgelig gør jeg det.

Jeg postede det på Facebook, som jo er siden for polerede selvfremstillinger af det lykkelige liv, og selvom det er åndssvagt, og man burde være upåvirket af det, så blev jeg helt igennem lykkelig over alle de likes og kommentarer, jeg fik. Udover fra familiemedlemmer og helt nære venner (der jo altid er glade på ens vegne), fik jeg stort set kun ‘likes’ og kommentarer fra folk, der selv kunne ønske sig at besidde sådan et job. Og det var en fantatisk erkendelse at nå til i mit lille hoved, at folk, der ikke er helt tæt på, stadig kan glæde sig på mine vegne i stedet for at være misundelige. Så det fik jeg en lille tåre i øjenkrogen over, og således blev jeg sådan en, der tuder over et socialt medies effekt – WTF?!

Jeg starter på jobbet mandag d. 3. september

6 kommentarer to “Nyt job”

  1. frk. sveske august 23, 2012 hos 9:10 am #

    Kæmpe stort TILLYKKE, Trine! Selvfølgelig fortjener du det😉
    Sejt gået. Dejlig nyhed, du kunne bringe på bloggen. Glæder mig til at høre mere, når du starter på jobbet.
    God ferie inden da.
    KH
    – frk. sveske

    • detsundeliv august 24, 2012 hos 5:32 pm #

      Tusind tak til begge dele søde Sveske! Og tak for påmindelsen om, at jeg fortjener det:-)
      Jeg glæder mig også sådan til at starte.
      Rigtig god weekend til dig.
      Kh Trine

  2. maja august 23, 2012 hos 10:05 am #

    Tillykke! Pisse sejt gået🙂

  3. Nette august 23, 2012 hos 2:57 pm #

    Stort tillykke – det lyder til, at du nok skal falde til i Kbh til sidst.

    – og jeg tror nu også, at vi er mange, som gerne glæder sig på andres vegne🙂

    • detsundeliv august 24, 2012 hos 4:41 pm #

      Tusind tak Nette!

      Det er skønt at høre! Nogle gange kan jeg godt føle, mange har lidt spidse albuer ift. karriere, så det er skønt at få det modbevist både via Facebook og her på bloggen:-)

      Kh Trine

Skriv et svar

